Twisted

2,3

Handling: Jessica Shepard, nyutexaminerad polisinspektör, jobbar på San Francisco-polisens mansdominerade mordrotel. Hennes första fall gäller en seriemördare som på ett synnerligen makabert sätt mördar till synes slumpvist utvalda unga män. Men efterhand börjar Jessica urskönja ett mönster och hon inser till sin fasa att alla mordoffer är män som hon har haft en sexuell relation med. Hennes pojkvän Mike överger henne snabbt och hon avstängs från utredningen och blir dessutom själv huvudmissänkt. Alla spår pekar i en och samma riktning och allteftersom börjar hon själv tvivla på sin oskuld. Kanske är hon i själva verket mördaren...

Regissör: Philip Kaufman
Originaltitel: Twisted
Alternativ titel:Blackout
Alternativ titel:The Blackout Murders
Ashley Judd
Samuel L. Jackson
Andy Garcia

Nja.. Den här filmen var tillräckligt dålig för jag inte ska orka kommentera den. Men inte så dålig att jag måste kommentera på hur och varför.

Konventionellt och ointressant Hollywood-skräp

En solklar 3 som film & i sin egen genre.

Taglines: Every murder has a mark. / An elusive killer. A brilliant detective. Maybe one and the same?

En helt ok film som är spännande och har flera bra skådespelare som gör helt ok ifrån sig: L. Jackson, Garcia, Judd & Strathairn. Rätt svårt att gissa vem förövaren är, så plus för det! Hamnar i DVD-samlingen för en billig penning och kan definitivt ses om.

Trivia: Early in the movie, when Shepard is talking to Mills in the pool room at the bar, posters for The Unbearable Lightness of Being and The Right Stuff are visible. Both films were directed by Philip Kaufman.

Nadiiiaa

Helt okej rulle.. ganska seg men mot slutet blev det bättre ;)

Chamillionaire

Helt neutral film känns det som, det fastnar inte. En tvåa för den går att se på.

Jag såg Ashley Judd i Double Jeopardy, en för övrigt lysande film, men här gör hon långtifrån lika bra ifrån sig. Klyschig handling, stereotypa karaktärer och en rörig upplösning ger Twisted en svag 2.

DuskBringer

En ganska intetsägande film.