Nå'ra frivilliga

1,8

Handling: Lawrence Bourne III är en rik och bortskämd playboy. Inte en person som man tänker sig i den amerikanska fredskåren, en frivillig organisation för hjälp till utvecklingsländer. Dryg och arrogant som han är skaffar han sig fiender. På flykt undan en stor och arg bråkstake byter han identitet med en rumskamrat - och hamnar i Thailand som fredskårist på två år. Snacka om kulturkrock. Nu gäller det att göra det bästa av situationen. Kul måste man ha...

År: 1985
Regissör: Nicholas Meyer
Originaltitel: Volunteers
Alternativ titel:Nåra frivilliga (Alternativ stavning)
Tom Hanks
John Candy
Rita Wilson
Tim Thomerson
Gedde Watanabe
George Plimpton
Xander Berkeley

En film som var lite lik Bron över floden kwai, åtmistånde när det gällde byggandet av bron.
Volunteers var dock väldigt mycket sämre. Den var otroligt långtråkig och fjantig.
Karaktärerna var bara jobbiga och och tröttsamma.
Den hade ungefär 4-5 halvroliga scener, men det räcker inte från att rädda den från sämsta betyg.
Sammanfattningsvis så är Volunteers en film som bara gör så att man blir uttråkad och trött.

struwe

ganska länge sen jag såg den men jag gillade den då.med min favoritkomiker john candy

Rolig komedi med Hanks och Candy i toppform. Det var här Hanks träffade sin fru Rita Wilson.