Alone in the Dark

1,4

Handling: Baserat på tv-spelet. Alone in the Dark handlar om Edward Carnby, som undersöker alla övernaturliga fenomen som drabbar jorden. När Edward får i uppgift att undersöka en stor mystisk händelse så blir enda utvägen dödlig...

Regissör: Uwe Boll

Stephen Dorff
Frank C. Turner
Mathew Walker
Will Sanderson

Ojoj, Bollen överträffade återigen mina förväntningar. Funderade t.o.m. ett tag på att ge den här filmen godkänt, men alla amatörmässiga misstag blir bara för mycket. Onekligen har han fått en hyfsad budget att röra sig på, men Uwe Boll saknar verkligen förmågan att kunna berätta en historia på ett bra sätt. Och när det väl blir action så är det värdelöst, med billiga effekter och ideliga slowmotion-scener. Tara Reid är pinsamt dålig och att se Christian Slater i sådan här skit är för mig omöjligt att förstå. Sedan verkar han har fått för sig att minst en sexscen är ett obligatorium i en film då han slänger in en superkort, totalt omotiverad och dessutom dålig sådan. Enkla missar gör han också och det blir rentav roande när man får se en död karaktär börjar resa sig upp från golvet innan scenen är slut. Uruselt.

"Uwe Boll's Alone in the dark är ännu en spelfilm, och den är överaskande bra jämfört med hans tidigare verk - men trots det, hemsk."

En sak jag har funderat på när det gäller Uwe Bolls filmer: Hur får han tag i de "stora" skådisarna. Jag menar, det är verkligen namn man känner igen, och filmerna brukar ofta bli dåliga, i alla fall enligt kritikerna, och mig. Men detta tycker jag är hans "bästa" film i alla fall, hittills.

Uwe Boll's överföringar från spel till film brukar alltid helt förändrade. Jag har småspelat "Alone in the Dark 3" och det är verkligen skräck, för de som känner igen spelgenren Survival Horror förstår de att detta är en taskig överföring. I spelet har du en ficklampa, lite vapen och det är mörkt och otäckt hela tiden. I filmen springer Christian Slater omkring i bara dagsljus och försöker lösa en massa gåtor.

Storyn är acceptabel men väldigt oengagerande. Den är rörig och tunn, men också ganska intressant. Boll måste ha hittat på detta på bara en timme, utan att riktigt funderat på hur filmen kommer bli. Själva överföringen från SPELET till film är genomusel, för han har förändrat i stort sett hela konceptet med spelet. Men som film funkar den faktiskt. Detta har blivit en blandning av Äventyr och action, till (som vanligt) väldigt tung musik. Detta är larvigt, överdrivet och skådisarna försöker knappt få ihop det hela.

Jag ger Alone in the Dark en stark etta, till en dålig film som inte denna gång blev Uwe Bolls uppgång, snarare nergång.

Fy fan vilken skitfilm, en av de sämsta jag sett.. Finns inget bra med den, totalt meningslös. Usch!

c00per_91

jag tänker inte ens ta mig tid att skriva någonting, se den bara inte, ni kommer ångra er.

k510i

haha den här filmen e så töntis den e wannabe matrix,harrypotter,starwars alla,sagan om ringen,DEN E SKIT DÅLIGxD

Ush jag fattade inget av denna film bara att det var masa sombies och ett odjur! Jag tycker att men inte ska se denna film!

lindajjj

Det här är en riktig praktkalkon. Allt är dåligt. Allt! Taffliga animationer, uselt skådespeleri, överförklarande, ickespännande, uselt, uselt, uselt. Fruktansvärt dåligt.

Crocodile

Bra men inte jätte bra.

Miss_Archive

HELT SJUKT KASS. End of story.

Alone in the Dark II (2008)