Pappa polis

Handling: Julians pappa är polis. En dag blir han skjuten av en i ett motorcykelgäng. Julian beslutar sig för att hämnas. Julian blir kompis med en av motorcykelkillarna, Jim. Jim säger att det inte var han som sköt Julians pappa. Men kan Julian tro på det?

År: 2002
Regissör: Clas Lindberg
Originaltitel: Pappa polis
Daniel Bragderyd
Ola Rapace
Jakob Eklund
Thomas Hanzon

Bra familjefilm som ligger snäppet över "Det brinner". Henrik Hjelt spelar gängledaren "Bödeln" förvånansvärt bra.

heroin

Boken "Pappa Polis" är mycket bra, tyvärr håller inte filmen samma höga status.
Eftersom handlingen i Pappa Polis, oavsett bok eller film, är bra så blir den här filmen godkänd ändå, men tycker den hade kunnat göras MYCKET bättre.
Extra + för Ola Rapace!

dinette

den är ganska bra, rätt bra handling. men det bästa med filmen är att ola är så bra.

torulf

Pappa polis är en rätt bra film. Hela familjen roades av att se den. Den var lite otäck för fyraåringen men med oss vuxna bredvid så gick det bra. Spännande för skolbarn, Intressanta frågor dök upp. Skådespeleriet var rätt varierat med både bra och mindre bra prestationer. Ljudet var riktigt bra och skaparna har lyckligtvis inte lagt en massa musik över motorljuden. Vem behöver musik när man lyssnar på en HD? Bra foto och tydlig bild. Filmen får en fyra. Det får den som familjefilm. Men hade jag sett den själv och bedömt den utifrån mina egna preferenser så hade det bara blivit en trea.

smälto

Ska vi kräkas tillsammans över den här trista "saken"? för övrigt är ju Ola Norell het som chili.