Being Julia

Handling: Being Julia handlar om den berömda och hyllade skådespelerskan Julia Lambert som lever i 30-talets London tillsammans med sin man Michael. Deras förhållande är dock inte så perfekt som det verkar utåt. Julia börjar bli gammal och är allmänt uttråkad och är inne i en livskris. Just då dyker den amerikanska ynglingen och lycksökaren Tom upp. Han är helt förtagen av Julias skönhet och det hela leder till ett kärleksförhållande. Men Toms intensioner är inte riktigt vad han lovar och ger sken av.

Filmen byggs upp av Julias kamp med att åldras och att klara av att leva upp till den glamorösa bild hennes framgångsrika skådespelarliv skapat. Hennes humör och känsloliv sätts på spel och hon är tvungen att göra något åt den situation hon byggt upp.

Regissör: István Szabó
Originaltitel: Being Julia
Ursprungsland: Kanada, USA, Ungern, Storbritannien
Annette Bening
Michael Gambon
Jeremy Irons
Leigh Lawson

Cammie

Being Julia är en rörande film som tar god tid på sig. Filmen börjar bra, blir lite seg i mitten och har en strålande avslutning. Annette Benning äger scenen i sina framträdanden och backas upp av en alltid lika bra Jeremy Irons. Svag 4'a.

Savannah

Står du ut med tanken på en sevärd film, som utspelar sig i slutet av 30-talet i vilken Anette Bening (American Beauty mm) har huvudrollen? Isåfall kommer du att gilla den här. Ingen action, men högklassigt skådespeleri och en engagerande handling.

issun

så uppfriskande! en vacker och smart film.

Saren

Nej, jag vet inte. Den är fin ibland men jag tycker inte om varken henne eller handlingen!

Cruel_Intentions

stark trea, vackert scen lagt otroligt bra skadisar men dock lite for handelseloss... inte mkt hande helt enkelt. men anda fangade filmen mig, kanske var det allt overdrivet drama?

En sevard film iaf men inte perfekt..