Rapport till himlen

Handling: Victor är nära att drunkna och hans hjärta stannar under några minuter. Efter olyckan kan han se döda människor. Han ser en tjej, Anna, på hennes egen begravning. Hon har blivit mördad och fler unga kvinnor har dött. Om man har blivit mördad måste man veta namnet på sin mördare för att komma in i himlen. Victor bestämmer sig för att hjälpa Anna och de andra att finna sin mördare.

År: 1994
Malou Bergman
Lars Green
Marika Lagercrantz
Yvonne Lombard

Jätte bra mini serie den första "filmen" med stellan som han spelar skum , mycket bra skådespelare.
handlingen är fin och spännande hade inga förväntningar av filmen så jag tycker den var jätte bra . den va tillochmed rolig i vissa ögonblick.

Tror att jag skulle ha fascinerats mycket av den här filmen (mini serien) om jag sett den som yngling då jag tycker den är barnvänlig men faktum är att jag är fascinerad av den även i vuxen ålder vilket borde betyda att den passar för både stora som små. Vad jag säkert inte hade lagt märke till om jag sett den som yngling är dess estetiskt vackra foto, sin detaljrikedom, smålustiga humor och sina bitvis lustiga karaktärer med lustiga egenskaper. Bristande skådespel och karaktärer som beter sig ologiskt kanske jag däremot hade hakat upp mig på redan då. Tycker att Bergqvist och Skarsgård gör bra ifrån sig men Widerberg är under all kritik, tycker inte han passar i sin roll och spelar väldigt uttryckslöst.

En film jag hade höga förväntningar på, men de infriades inte. Tycker stämningen i den var för skum och var en del konstiga beteenden från karaktärerna. Påminner lite om "Riket". Fast den här filmen är från -94 känns det som den är från tidigt 80-tal. Godkänd.

KarinLovisa

Gillar man annat Ulf Malmros han har gjort så gillar man antagligen "Rapport till himlen" också. Hans fantasier blir dina fantasier och intrycken finns kvar i ditt huvud för alltid.

Experimentiellt litet mästerverk av Ulf Malmros. Njutbar på de flesta plan. Måste ses!