Ta fast Carter!

Handling: När Jack Carter kommer till Newcastle för att vara med om sin brors begravning, upptäcker han snart att broderns mystiska död i själva verket är mord. Alla runtomkring honom tror att de kan dölja vad som hänt med att hota honom och använda ojust spel så att han ska åka därifrån. Men då känner de inte Carter...

År: 1971
Britt Ekland
John Osborne
Tony Beckley

happy6one

En mörk och rå handling med en briljant, hårdkokt och hämndsugen Caine i sjaskiga 70-talsmiljöer. Jag ställer en fråga här: Vad hade Britt Ekland i filmen att göra?

Caine är som alltid helt elegant i sin roll och medför mycket till filmen med sin superba gestaltning som gangstern Carter. Filmen är väldigt smutsig och skitig rakt igenom. Tyvärr är den lite trög bitvis vilket sänker helheten. Men värd att se om man gillar denna typ av film.

Nu var det några år sedan man såg den, men den var en besvikelse då jag hade förväntat mig mer. Den kom aldrig igång riktigt. Caine är en bra skådis men det hjälper liksom inte i den här rullen. Den rycker upp sig mot slutet men det räcker inte, tyvärr.

Bra film med en autentisk, tuff, rå och skitig 70-talsmiljö. Caine är mycket kraftfull som Jack Carter. Ett extra plus för det oväntade slutet.

imaculent

Gillar stilen och Caine är tuff, gillar den starkt.
Störtskön helt enkel.

Menthol

Spännade och bra som fan!! finns även i version från 1972(med svarta skådisar"HIT MAN")
Caine i sin bästa roll som utredare av sin brors död..

struwe

Den bästa versionen av get carter.snudd på 4:a