Weather Man, The

Handling: Nicolas Cage spelar den mycket populära meteorologen Dave Spirtz, som får sitt livs chans när ledningen för en av de stora morgonshowerna ringer honom för en audition. Rent professionellt är han på topp samtidigt som hans privatliv är en ren tragedi. Han har precis gått igenom en plågsam skilsmässa, hans pappa är svårt sjuk och tillsammans med alla problem som hans barn orsakar är det som att balansera på en knivsegg mellan lugn och katastrof.

Regissör: Gore Verbinski

Michael Rispoli
Judith McConnell
David Darlow
Dina Facklis

Nicolas Cage är sävlig i huvudrollen i en film som har ett ganska behagligt tempo rakt igenom. Tycker den är sevärd.

En 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Taglines: In life, accuracy counts. / Dave Spritz is about to take his best shot... at life. / ...bring an umbrella

En lite långsam (men inte för) och annorlunda film med jättefin musik (temat) som passar perfekt samt stundtals riktigt fint foto. Bra skådespeleri generellt (framförallt Caine och Cage), men att ständigt se Cage med hans i alla fall här ledsna ansiktsmin är lite tradigt och väl, tycker jag, onyanserat av honom.
Måste se om sista 5 minuterna då jag somnade eftersom den sågs på natten/morgonen, så jag kanske missade nån snygg slutpoäng (!).
Nej, detta hamnar inte i DVD-samlingen. Filmen är en sån film man inte ser om mer än kanske en gång i livet.

Trivia: Tom Skilling, WGN and Chicago Tribune Chief Meteorologist, is a technical advisor and makes a cameo appearance as the TV station floor director. / Despite Paramount Pictures suggesting that the production be shot in Canada, to substitute for Chicago, Gore Verbinski and Nicolas Cage both insisted that the film be shot in Chicago for authenticity. / The food that hits Nicolas Cage throughout the film is thrown by director Gore Verbinski.

Gud vilken dålig film ! Den är så TRÅKIG !!

Wookad

Bra drama med Nicholas Cage. Klart över förväntan. Mysigt foto i trevliga miljöer.

mmm godkänt får filmen i allafall...men blev besviken, hadde förväntat mig att den skulle va roligare än va den var. Men den hadde sina små roliga scener, men mest så kändes den bara konstig för att alla karaktärer va så skumma, ingen verkade va hyfsat "normal"...usch nä, ingen film jag rekomenderar. Får precis på gränsen en 2:a

movie

jag tyckte filmen var jättebra men tyvärr somnade jag i slutet så jag såg aldrig klart den :((

En tråkig och ointressant film som visade sig vara totalt meningslös! Usch!