Island, The

Handling: Jorden år 2050. Lincoln Six-Echo bor i ett till synes utopiskt samhälle. Liksom alla invånare i detta noggrant övervakade område, hoppas Lincoln att få komma till "The Island", den sista oförstörda platsen på planeten. Men Lincoln upptäcker snart att allt som rör hans existens är en lögn. Han och alla de andra invånarna är i själva verket mänskliga kloner, vars enda existensberättigande består i att förse sina original med "reservdelar". När Lincoln insett vad som väntar honom, rymmer han tillsammans med en kvinnlig invånare vid namn Jordan...

Regissör: Michael Bay
Steve Buscemi
Sean Bean
Michael Clarke Duncan

Copyright Warner Bros.

Intressant handling och bra agerad. Skulle dock kunnat ha utvecklats lite mer, det är många alltför sega sträckor som blandas med plötsliga och mycket överdrivna, men sanslöst snygga actionsekvenser. Den stora behållningen är McGregor och Johansson. Hon är dessutom helt otroligt vacker i den här rollen. En stark trea till Bays framtidsvision.

djerryg

Betyget pendlar mellan 3 och 4 här, för handlingen är intressant och skådespelarna är väldigt bra. Men vissa saker är lite onödiga tycker jag, så som att lägga in bilscener och liknande i den här filmen. Sen tycker jag dom kunde tagit bort en löjlig "slutboss-scen" i slutet. Men annars är det här en riktigt bra film.

kaj08

Rätt bra film-idé och även skådespelarna och pengabudgeten är det inget fel på. Tyvärr lyckas de inte få till en riktigt bra intrig i det hela så det blir dessvärre att det ska döljas i en massa häftig action. Hade de skalat ner längden lite och fyllt på med lite mer spänning skulle det kunnat blivit riktigt bra.

Riktig kalkon som jag önskar hade blivit osedd av många människor som säkert tappade lusten att leva efter denna film.

Noisome

Bra skådisar men knepig story.

intressant handling och många roliga händelser när karaktärerna rymmer till verkliga världen. Men allt som allt en av de sämsta filmer jag sett. Får en svag trea för att den är bra i sin genre

Trax

Fantastisk casting, om det hade varit random skådespelare hade det nog blivit en 2a, men dethär är en stark 3a.

Spännande och bra underhållning en fredag kväll. Ewan och Scarlett är riktigt bra i sina roller.

denna film hamnar på plats 52 av 250 på min lista..

mycket bra film får jag säga och förvånad vart jag..verkligen.jag har haft denna film i snart ett halv år men inte sett den men såna här typer av filmer älskar jag när man får se framtiden av ett samhälle då e det bäst men jag tyckte filmen va för kort den kunde ha klockat in på typ 2.40..då kunde man få ett mer djup och alla skådisar va bra även scarlet och det trodde jag aldrig men den får en väldigt stark 4

Dansus

Filmen var i för sig spännande när det gällde sådana viktiga händelser. Själva handlingen var bra men jag förväntade mig något mer. Och vad var det med de konstiga zoomandena på erikssonmobiler m.m? Reklamisering i en film borde inte finnas. Det sänkte mitt betyg.

Biopremiär: 2005-08-26