Unga kvinnor

Handling: Baserad på Louisa May Alcotts klassiska roman från 1868, följer vi systrarna Marchs uppväxt i New England på den amerikanska östkusten i slutet av 1800-talet. Jo (Winona Ryder), Meg (Trini Alvarado), Beth (Claire Danes) och Amy (Kirsten Dunst och Samantha Mathis), uppfostras av sin mamma (Susan Sarandon), eftersom fadern deltar i det amerikanska inbördeskriget och tvingas att vara borta från familjen. I med- och motgång, glädje och sorg, växer flickorna March upp till unga kvinnor och börjar såsmåningom att väcka männens beundran.

År: 1994
Eric Stoltz
John Neville
Mary Wickes

Umbrellagirl

En mycket söt film om fyra systrar och deras drömmar och liv. Bra skådisar vackra miljöer. Verkligen värd att ses.

Fasth_89_

Filmen är helt underbar, och man skulle kunna se den tusen gånger om.

Denna film är en bra historia om kvinnor med olika intressen och så.det är jätte många bra skådespelare ! Unga kvinnor är en värdig film som ska ha en 5:a!

smälto

Den här filmen är väl ganska bra väl? bra skådisar iallafall. Visst, är filmen bra och så men inte min typ av film direkt.

Gojjo

Stark trea. Gillar boken och den här är hyfsat lik. Kul att se vissa i tidiga roller.

summertime

Den här filmen måste ses riktigt söt och tjejig...

Jag är så besviken på den här filmen! Jag älskar boken och har läst den 15 gånger eftersom jag aldrig tröttnar på den, men att se detta är ett slöseri med tid. De har ändrat en del, kortat ned annat och sammanfattningsvis gjort filmen till en helt annan historia.

Unga kvinnor (1933)
Unga kvinnor (1949)