Den utvalde

2,5

Handling: En rad råa och mystiska mord begås och ledtrådar leder till Uppsala Universitet. Johan (Andreas Wilson), som går sista terminen på polishögskolan, blir indragen i utredningen och påbörjar en kurs på universitetet för att under täckmantel komma mördaren på spåren...

Regissör: Martin Söder Eric Donell
Linus Wahlgren
Philip Zandén
Benny Haag

Karro

En av de sämsta filmer som gjorts enligt mig. skådespeleriet är i en klass för sig, och Andreas Wilson är patetisk.

Helt okej film för att vara svensk film. Bra handling och bra innehåll

En stark 3+ som film & i sin egen genre.

Tagline: -

En mycket annorlunda film för att vara svensk m rätt bra skådespeleri generellt. Wilson är bitvis stel och lite tråkig, men när man sett hela filmen insåg jag att han funkade rätt bra i sin roll som nedtonad "elitist" ändå. Plus för att vackra Dufvenius finns med att vila blicken på. Spännande m ett mycket bra manus m härligt bra tvist på slutet. Snyggt foto.
Filmen skulle för 3 för 99:- hamna i DVD-samlingen. Jag gillar filmer som utmärker sej från de konventionella ramarna inom ett lands filmindustri. Tack, Eric Donell och Martin Söder för det - nya och fräscha i branschen!

Trivia: -

Bitvis är den spännande, men den höjer sig ändå inte över mängden. En vanlig kriminalare helt enkelt.

lindajjj

Det borde gå att ge minusbetyg åt filmer, för det känns alldeles för generöst att ge den här en etta! ALLT var så enormt dåligt! Jag var vid ett tillfälle tvungen att titta så det var rätt film, och inte ett avsnitt av Hey Baberiba. Hur är det möjligt att ett så här ASDÅLIGT manus får bli film? HUR ÄR DET MÖJLIGT?

chokladberoende87

En rätt okej film, finns bättre. Plus att snyggingen Andreas Willson ;)

Klyschig men helt okej svensk thriller. Drar sig nästan upp till en trea. Inget nytt under solen så att säga.