Underworld: Evolution

Handling: Historien tar vid där “Underworld”, berättelsen om hur en vampyrkrigare förälskar sig i en varulv, slutade.

Denna snabba, moderna actionsaga berättar om skoningslös fascinerande och förbjuden kärlek som leder Selene och Michael till den sista striden som kommer avsluta alla krig när de odödliga slutligen måste möta sin vedergällning.

Regissör: Len Wiseman

Derek Jacobi
Steven Mackintosh

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Prozac

Efter jag för ungefär 1,5 år sedan såg Underworld för första gången blev jag beroende av filmen. Hela den aristokratiska miljön i vamyrherrgården till sunkigheten hos de Lycans om överlevt.
Kläderna, språket, handlingen och den otroliga historien som drar genom århundranden.

Det finns inte mycket mer jag kan säga om denna film förutom att det är lite mer action, mindre varulvar, trippelt så mycket blod och dubbelt så mycket kärlek.
Detta är en bra film, för oss som uppskattar action med lite hjärna.
Måste dock tillägga att Underworld Evolution är en film för oss som uppskattade Underworld.
Om du inte tyckte om ettan. Hyr då en vampyrs bekännelse istället.

Uppföljaren var bättre den här gången!

Zirgo

En helt ok uppföljare till den första filmen, men den bygger nästan helt på handlingen från den också vilket gör att uppföljaren känns lite fattig, men gillar man den här genren och första filmen så lider man inte av att se denna med.

Helt klart i samma klass som första filmen dock inte lika bra men riktigt underhållande.

Shcookie

Den här var mycket bättre än Ettan! Selene är helt klart grymmare och sexigare än någonsin, Varulvarna har aldrig sett mer realistiska och häftigare ut, och den gotiska, mysiga atmosfären har aldrig varit starkare.. Jag älskade speciellt Varulvarnas "konung" William. Han var riktigt bra designad. Detsamma kan jag säga om förste Vampyren Marcus, med sina knivskarpa vingar och superbleka monsterhy.
Vampyrerna's ögon verkar vara ännu blåare i den här uppföljaren, något jag personligen gillar. Röda ögon har använts alldeles för många gånger i andra filmer, därför är jag så glad att Underworld's Vampyrer har just blå. Vissa har gröna, men jag ska inte gå in på detaljer om det.

Så ja, en helt sevärd film. Synd att Erika, från första filmen, inte var med dock.
Bill Nighy och hon som spelade Amelia fick en häftig scen i filmens början, så klaga kan jag ju inte precis... fastän jag skulle uppskattat om de varit med i ännu fler flashbacks.

Gå och se den! Om du gillade första filmen, tror jag att du kommer gilla den här filmen dubbelt så mycket. Det gjorde jag.

DavyJones

bra film vampyers VS varulvarna

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: -

Denna del två trodde jag mindre om, men blev positivt överraskad. det är som Zirgo skriver: Gillar man ettan så kommer man gilla tvåan troligtvis.
Lika spännande. Lika bra effekter (det är inte bara CGI!). Lika coola fightingscener med väl inövad koreografi.
Beckinsale är bra och lika snygg som i ettan. Nighy och Jacobi är också bra. Men övertygar mest tycker jag här Curran gör som den oövervinnerlige (?) Marcus Corvinus, vampyröverkuckun. I denna film lägger man även märke till det snygga fotot då och då. Häftig scenografi/miljö likaså. Plus att soldaterna i Ungern inte pratar engelska.
Filmen hamnar i DVD-samlingen. Detta vill och kan man se om.

Trivia: The little girl that plays young Selene is Lily Mo Sheen, the daughter of Kate Beckinsale and Michael Sheen. / According to actor Tony Curran himself, he stipulated in his contract that he wanted to be able to keep his Vampire fangs in at all times, even when he wasn't filming.

Aldrig sett ettan och aldrig haft behov att se den heller, det samma gäller tvåan. Filmen är verkligen inte min kopp thé om man säger så, men filmen håller standard och blir aldrig för fånig för att säga att varenda krona var totalt till inget. En tvåa. Gillar man hollywood action och vamprer så bör den underhålla.

Sillferhjelm

Spännande med högt tempo

redlefto

visst filmer är bra, men rysare? nja snarare action med vampyr inslag

Biopremiär: 2006-04-21

Underworld (2003)
Underworld: Rise of the Lycans (2009)
Underworld: Awakening (2012)
Underworld: Blood Wars (2016)