Pink Floyd - The Wall

Musik:

Musik:
3,7

Handling: Berättelsen om The Wall är berättad genom musiken av Pink Floyd, bilder och effekter. Det finns ingen konventionell dialog som för handlingen framåt. Det handlar om Pink, en rockartist som sitter instängd på ett hotellrum i Los Angeles. För många konserter, för mycket knark, för många applåder, han är utbränd. På TV:n surrar en välkänd krigsfilm, vi växlar mellan tid och plats, verklighet och mardröm, när vi går på upptäcksfärd i Pink´s smärtfulla minnen, var och ett en liten tegelsten i den mur som han gradvis byggt kring sina känslor.

År: 1982
James Laurenson
Eleanor David
Bob Hoskins

struwe

jag har alltid undvikit den här filmen.pink floyd är bra men inga favoriter och handlingen verkade inget vidare.oj vad jag ångrar mig den är helt suverän satt helt klistrad.bra musik häftiga tecknade sekvenser bra foto,bra klippt när man får följa rockstjärnans liv från början till hans nervsammanbrott.låter inget kul kanske men det var väldigt facinerande gjort.musiken går väldigt bra ihop med storyn.bättre så här än när man bara hör skivan.mycket stark fyra

Floyd

En av dom bästa filmer jag någonsin sätt och musiken å ja allt är suveränt! å så e de klart .. jag älskar pink floyd ;)

Svag 4:a, + för bra timing, snygg grafik/foto, bra musik/text, - för att den genomgående är lite väl dyster, mörk och väldigt engelsk

Wolowizard

Bortsett från att jag ser The Wall som ett av världens bästa album genom tiderna, eller ja, det är mer fakta än tycke, så älskade jag filmen. Otroligt läcker, måste få tag i en utgåva med grym bild eller kanske t.o.m blu-ray, för det är så man ska se denna filmen. Otroligt bra screenplay av Waters, passar verkligen svinbra och det känns som att han fått fram budskapen i låtarna genom filmen med.

Älskar mörkret och surrealismen filmen bär på, precis som albumet gör!
Pink Floyd är och förblir ett av världens absolut bästa band (och det konstaterar jag med 2353 olika aspekter som spelar in, och inte bara av personliga åsikter), för ett sånt här viktigt band, för musikhistorien och för världen, lär vi nog aldrig se ige

crustpunk

bra band, bra film och bra effekter

Rune

Bra film med skön musik vackra animationer

Floyd

struwe