Good Woman, A

Handling: Mrs Erlynne är en kvinna med ett rykte om att underhålla rika och gifta män. Hon lämnar sina problem och obetalada räkningar i New York och tar sikte på Amalfi kusten och Meg och Robert Windermere. Baserad på en pjäs av Oscar Wilde.

Regissör: Mike Barker
Milena Vukotic
Diana Hardcastle
Roger Hammond
Jane How

jag gillar denna films elegans och dess sätt att sätta griller i huvudet på en. inget stämmer med vad man tror och man är aldrig riktigt säker på vad som är sanning. skådespelarna är självsäkra i denna film, Helen Hunt bara leker och Johansson känns självklar som den unga. det är mycket smart prat och lite egentlig handling men det passar filmen och dess vilja att framstå men den smälter ändå in i omgivning av den långa rad av filmer som redan finns och det är lite synd för jag tycker den är värd mer och speciellt det sorgliga som framkommer i slutet av filmen och ger den mera substans.

Audrey T

Välskriven film som trots ett bra manus känns konstruerad. Inte särskilt minnesvärd. Budskapet är bra men filmen hade behövt bli lite mer dramatisk för att man skulle förstå hur illa det kan gå om man dömer på förhand.

eliiiin

Alltså...nja. Inte riktigt min typ av film, men ändå bra skådespelarinsatser och fint filmad. En svag trea.

En intressant och tänkvärd film. Bra skådespelarinsatser. "Kvinnor och män kan inte vara kompisar."