En förtrollad romans

Handling: Handlar om Isabel Bigelow (Nicole Kidman), en häxa, som mot sin far Nigels (Michael Caine) vilja flyttar till The Valley i Los Angeles. Isabel drömmer om att leva ett vad hon kallar ”normalt” liv långt bort ifrån hennes något udda häxvänner.

Väl i Los Angeles möter hon Jack Wyatt (Will Ferrell), en otursdrabbad skådespelare som försöker återuppliva sin karriär genom att spela huvudrollen, i en filmversion av den gamla TV- serien ”Bewitched”. När Jack får se den vackra Isabel blir han övertygad om att hon är den rätta för rollen som hans fru i filmen. Isabel blir överlycklig och accepterar erbjudandet, detta passar henne perfekt eftersom hon ju är en häxa, fast det säger hon ju inte till Jack. När Nigel får reda på detta blir han mycket upprörd och bestämmer sig för att åka efter henne och försöka stoppa detta vansinne. På plats möter han den tjusiga och flirtiga filmstjärnan Iris Smythson (Shirley MacLaine) som ska spela Isabels mamma i filmen. Nigel blir helt förhäxad och glömmer varför han kom till Los Angeles.

Regissör: Nora Ephron
Heather Burns
Jim Turner
Stephen Colbert
David Alan Grier

filmen är lite för väl, gjord. den tappar glimten i ögat och det är inte så roligt som den framställer sig för att vara. Kidman är nja, inte bäst men jag tycker om henne, det som däremot slog mig var det fina foto och färgskala som användes, det höjer filmen men inte tillräckligt för att det ska bli en 3:a.

Pesole

En bra film, gillar den med Nicole Kidman som häxa, de är riktigt bra skådespelare i den här filmen.

Charmig och godkänd film.

majzzan

Jag gillade denna filmen rolig å kul att se Nickole Kidman i sån roll känns lite ovanligt hon gör det jätte bra..

Sweet_Jenny

Rolig och jättebra film, värd att se. Tycker om övernaturliga filmer, fast det här var ju en romantisk komedi ;)

En okej film, som fungerar att kolla på. Lite löjlig var den.. Godkänd.

den dåligaste kidman filmen någonsin!

Biopremiär: 2005-10-07