Ett anständigt liv

Dokumentär :

Dokumentär :
3,6

Handling: Under inspelningen av Ett anständigt liv dör Stoffe av en överdos heroin. Det har flutit mycket vatten under broarna sen vi för 10 år sedan fick möta Kenta och Stoffe i "Dom kallar oss mods".

År: 1979

Kenneth 'Kenta' Gustafsson
Gustav 'Stoffe' Svensson

Copyright Jarl & Lindqvist Filmproduktion

martin88

En förträfflig uppföljare till första filmen. Här blir det desto mer deprimerande, sorgligt och tragiskt än i första filmen som var mer underhållande. Berättartempot är lågt och det är verkligen rätt! Väldigt berörande dokumentär!

Inte riktigt lika bra och intressant som "Dom kallar oss mods". Men fortfarande en tung och skrämmande dokumentär. Somliga scener klibbar sig verkligen fast i ens hjärna och vill inte sluta spöka. Stark trea.

Venschla

Pricis som i första filmen så händer det ingenting.. eller ja hur man nu ska säga. Ändå så tycker jag att den är väldigt bra! Längtar verkligen tills jag ska se 3:an!!

Khori

Nu är det mer allvar för modsen än i första filmen där de ändå verkade ha det rätt lattjo. Mycket realistisk och bra klippt dokumentär som berör och som andra nämner faktiskt borde visas i skolor! Siffrorna är skrämmande och efter att ha sett modsen i första filmen känns det nästan som att det är bekanta som dör som flugor. Tagiskt!

Raceai

Upprörande hur människor bokstavligen slänger bort sina liv medan andra kämpar för att överleva. Skäms på er!

Toviz

jag kan inte släppa scenen med skåningen som tvättar kanyl i toaletten.

nypmig_nu

filmen är otroligt bra ich du får se sådana saker du vet finns men inte vill inse. Man vet men inte förren man själv sett det tror man på det. Drogorna har blivit tyngre intrigerna värre men filmerna är fortfarande bland dom bästa jag har sett. P.g.a. att filmerna är svart/vita får du mer känsla detta är tidigare´Sverige och värre blir det.

Filmen är både i färg och svartvit

Dom kallar oss Mods (1968)
Det sociala arvet (1993)