Järntrean

3,8

Handling: En ung man bryter sig in i andras lägenheter och hus för att bo där ett kort tag. I gengäld tvättar han ägarnas kläder och lagar trasiga saker. En dag bryter han sig in i ett hus där någon redan är hemma, en misshandlad hemmafru som gömt sig i sovrummet efter att ha blivit slagen av sin make. Den unge mannen tar henne med sig därifrån, på en spännande utflykt i andra människors hem.

Regissör: Ki-duk Kim
Se-jin Park
Dong-jin Park
Jong-su Lee
Ui-soo Lee

Riktigt bra och vacker film med några hemska scener. Huvudpersonerna säger bara 2 meningar under hela filmen vilket är genialiskt och dem två skådespelarna spelar med kroppspråket övertygande. En film att rekommendera.

Enigmatic

En underbar fantasieggande film som verkligen visar att en bild betyder mer än tusen ord. Men den är inte bara vacker, utan har även en väldigt fängslande handling där huvudpersonerna framställs på ett nyanserat sätt, och budskapet är öppet för egen tolkning.

Zitrioce

Obeskrilvigt välgjord! Perfekt, tysthet och vilken levnadsstil!

En högst märkvärdig film, vars bildspråk är mycket tilltalande. Stark trea!

Venschla

Alltid positivt som Schymans alkotest

Wookad

Haha vilken sjukt underlig och sentimental film, kan inte bestämma mig för om den var bra eller dålig, men definitivt något i särklass. Svårbedömd, men någon järntrea blir det icke.

MNA

ojojoj. vackraste film jag sett på länge. Se den på bio innan den försvinner!

Enigmatic