Raise Your Voice

Musik:

Musik:
3,6

Handling: Småstadstjejen Terri har drömmar om att bli sångerska. Men när hennes bror Paul dör i en olycka, slutar hon helt att sjunga. En dag får Terri ett brev från landets bästa musikskola; Innan Paul dog, anmälde han Terri där. Nu har hon kommit in...

Regissör: Sean McNamara
James Avery
Robert Trebor
Steven T. Palmer

Savannah

Söt tonårsfilm som går att se när man inte har något bättre för sig. Hilary Duffs skådespeleri är väl kanske ingen höjdare, och syskonens relation är lite märklig (FINNS det sådana brorsor?), men okej...den duger för stunden. Synd att Rebecca DeMornay inte får schystare roller!

Cammie

Följer mallen precis för en amerikansk film; Mycket dramatik, tårar, pojke-möter-flicka, osv. Otroligt förutsägbar.
Jag har väl aldrig varit speciellt förtjust i Hilary Duff, men efter den här filmen måste det erkännas; hon sjunger väldigt bra. En av låtarna, "Wake Up", är riktigt fin och höjer hela filmen. Annars är Raise You Voice en medelmåttig och mycket sentimental amerikansk film.

Rymdis

Början av filmen är extremt klyschig, sen blir det lite bättre, mest pga att musikskoledelen är så charmig. Det känns som ett lååångt avsnitt av åttiotalsserien Fame... Men vem gillar inte Fame? ;-)

Många klyschor, men för den som är allmänt musikintresserad (och inte inne på någon speciell genre, utan lyssnar på "allt möjligt" som det heter när man inte har någon egentlig urskiljningsförmåga, haha) funkar den att slötitta på.

Caandy

Den här filmen var verkligen bra. Tråkigt nog hade jag tittat på slutet av filmen redan innan jag såg den, på Youtube, vilket inte var så roligt när jag såg den sen eftersom jag visste vad som hänt redan från början då. Så sök inte på namnet på Youtube! Men förutom det, helt fantastisk film!

Sallee

Tyckte den börjar helt okej, men blev alldeles för mycket. Kan lista ut tidigt i filmen vad som kommer hända och Hilary Duff är väl ingen favorit skådespelerska heller för den delen. Dock tyckte jag att storyn är godkänd och även vissa skådespelare..
Kanske ingen film jag rekomendera.

Betyget hamnar på en 2:a

idai

Ännu ett skämt till insats av duff, men liksom filmen är bra, tänk vad den skulle vara med typ mandy moore i huvudrollen

En fin film som belv uppskattad av mig... extra + för musiken. Får en svag 4:a

En mycket fin och mysig film, som speciellt uppskattas då man gillar sång och musik. Svag fyra. Se den!

förutsägbar men rätt söt vid vissa tillfällen