Manhattan Murder Mystery

Handling: Larry och hans fru Carol inviteras en kväll av sina grannar Paul och Lilian på en drink. Dagen därpå har Lilian avlidit av en hjärtattack. Larry och Carol misstänker att Paul har mördat henne och drar med hjälp av vänner och bekanta igång ett större detektivarbete, vilket också medför komplikationer och trassliga relationer.

År: 1993
Joy Behar
Zach Braff
Marge Redmond
Aida Turturro

Woody Allen levererar här en av sina bättre filmer en seg men genomtänkt intrig med viss spänning håller intresset uppe, tål att ses flera ggr (i alla fall om man är det minsta Allen-fan), 3+.

Små underhållande men alldeles för mycket dialog.

Audrey T

En standard - Woody Allen med mycket snack och inte så mycket action. En bagatell som man både kan ha och mista. Trevlig söndagsfilm på sin höjd. Mia Farrow var från början tänkt i rollen som Diane Keaton har men pga Allens och Farrows tvister blev det inte så.

En ganska angenäm blandning av deckare/komedi.
Woody Allen förser som vanligt publiken med ett välskrivet manus och fiffig intrig.

Fint samspel mellan skådespelarna där jag gillar Alan Aldra lite extra. Annars en ganska trevlig liten film utan det lilla extra.