Hannah och hennes systrar

3,8

Handling: Romantisk komedi där vi får följa Hannah och hennes släkt under ett år. Förhållanden spricker och nya tar vid.

År: 1986
J.T. Walsh
John Turturro
Richard Jenkins
Tony Roberts

En av Allens bästa filmer om inte den bästa. Intressant tematik och dialogerna är som vanligt i världsklass. Tycker verkligen filmen träffar rätt i livssituationerna och den har verkligen något att komma med. Fin kombination mellan humor och allvar, mycket vettigt yttras. Stark fyra.

Gunnar Bergquist

Formidabelt när Michael Caine plötsligen blir grottman och bara pussar på den söta systern.

lindajjj

Jag gillar verkligen Woody Allen. Han kan vara så otroligt rolig när han är neurotisk.

Mattias15

Underbar relationsdrama med en mängd av bra skådespelare. En av dem är Woody Allen som har en mycket rolig roll som en hypokondriker. Max von Sydow är en bitter konstnär och Michael Caine en velande make.
En film som känns riktigt nära verkligheten men ändå inte, eftersom det är en film och saker löser sig på ett för enkelt sätt.
Men scenerna när Woody Allen ska bli religiös är klockrena. Hela hans depression är underbar att följa. En stark trea.
Tror jag börjar gilla Woody Allens filmer allt mer efter alla fredagar med kanal 9.

Caine var superb. Filmen var välskriven och rolig.

En av de bättre av Woody, men saknar ändå det lilla extra som hans bästa har.

BeckyLou

En av mina favoriter fran Allen. Ett typiskt ensembledrama med bra manus och perfekta prestationer.
En maste-se film om man ska se en Woody Allen-film!