Beautiful Country, The

4,1

Handling: Utstött och ansedd som mindre värd än andra växte Binh upp hos fosterföräldrar på den vietnamesiska landsbygden. Hans mor var vietnames och hans far amerikansk soldat. En dag får han upplysningar om var han kan hitta sin mor och så börjar den fantastiska resan som tar honom ut i vida världen. Behåll ditt goda hjärta, säger hon till honom innan han flyr från Vietnam i det fortsatta sökandet på en avlägsen far och ett bättre liv. Det är ett tomt löfte att hålla, men Binhs ankomst i Texas blir en hyllning till storheten som kan bo i oss alla.

Regissör: Hans Petter Moland
Thu Anh
Bai Ling
Damien Nguyen

Savannah

Slow-paced, men vacker och gripande. Något för den som behöver komma ned i varv och få en lärdom om livet på köpet.

antoniuz

svag 3'a

Daniello_

långsamt och försiktigt, om filmen ska beskrivas med två ord. En tragisk berättelse rakt igenom med härliga karaktärer. Men det går alldeles för långsamt. En fin och bra film!

POLLUX

En langsom film i ordets aller beste forstand. Gripende historie.

Wookad

Otrolig film med en mycket vacker slutscen.

mertzell666

Håller med jonte02. Underbar film!! :D

jonte02

Måste säga att filmen var en av de bästa filmer jag sett. Helt ärligt. SÅ JÄVLA BRA FILM! Detta är en sån där film som sätter sig i folks hjärtan (om man har något). Borde fått Oscars...