Taken

3,9

Handling: Vad vet vi egentligen om livet bortanför vår jordiska atmosfär? Inte är det mycket. Vi vill alltid utforska i fredligt syfte. Men när VI får oväntat besök så är vi mycket fientliga.

Taken är en miniserie som utspelar sig från slutet av Andra Världskriget och fram till idag, och vidare. Handlar om hur vi med tiden måste lära oss att leva tillsammans med en ny och främmande art. Men kanske svårast av allt är för oss att erkänna att vi ligger långt efter dem i utvecklingen.

År: 2002
Tina Holmes
James Kirk
Emily Holmes
Peter Bryant

Ojämn serie men stundvis är den riktigt bra!
Gillar skarpt karaktärsarbetet och skådespeleriet.

lindajjj

Det började väldigt lovande men tappade lite mot slutet, tycker jag. Karaktärerna var bättre i början. Men absolut sevärt.

Spirit1

Suverän Science fiction av Steven Spielberg där den framgångsrika Dakota Fanning trots sina unga år gör en mycket bra prestation med många tanke värda röst berättelser om livet under film-seriens gång utöver sin eget framträdande mot seriens slut.Utöver denna helt underbara lilla tjej ser man även bra skådisar som Eric Close,Joel Gretsch,Catherine Dent,Anton Yelchin med flera.Denna serie med ca en och en halv timmes långa avsnitt utgörs av tio delar som mycket bra vävs ihop under årtiondes lopp från andra världskriget till vår egen nutid där man får följa personernas kamp på både gott och ont för att få reda på sanningen om dessa aliens som har ett stort syfte med sina besök under hela denna period.

Detta är definitivt inget hastverk i filmhistorien och det märks extra tydligt på rollprestationerna samt att för varje avsnitt så kommer man lite närmare sanningen bakom dessa utomjordiska besök.Helt klart ett givet filmval om man gillar kvalitet och Science Fiction.

r_orsen

Orginell serie producerad av Stephen Spielburg. Varierande avsnitt som är olika bra men ju senare i serien de kommer desto bättre är de. Det som utmärker den här är att utomjordingarna varken är fredliga eller fientliga så vad är de...?