Madhouse

Handling: Collegestuderande Clark Stevens kommer till Cunningham hall, ett mentalsjukhus, för att göra sin praktik där innan han kan få ta sin examen. Genast börjar det hända konstiga saker, han får kontakt med en mystisk man nere i källaren, där de omänskligt förvarar de allra sjukaste patienterna. Han upptäcker dessutom att chefdoktorn inte ger patienterna riktig medicin. Och vem är spökpojken som dyker upp hela tiden? Och helt plötsligt börjar det ske fruktansvärda mord på mentalsjukhuset... Let the insanity begin!

Regissör: William Butler
Newell Alexander
Dan Callahan
Mark Holton

Finntroll

En mycket bra film med ovanligt bra slut.

Silverpilen

En mycket bra film! Väldigt spännande, intressant och oförutsägbar! Gillar miljöerna också! Rekommenderar denna film till de som gillar skräckfilmer!

Standardstory i snygg förpackning. Har sina chockgrejer men känns ändå som en i mängden trots rätt överraskande tvist. Värd en okej trea!

Jätte bra film gillar den skarpt!

Riktigt bra,bra skådespel och en del roliga scener speciellt då dom visar scellerna där dom farliga patienterna förvaras.Annars så är det bra foto och tillräckligt bra effekter.

Dan banan

En rysare som helt klart ligger över medelsnittet.
Billiga skådespelare som Natasha Lyonne får den punkten att inte imponera så värst, men storyn får höga poäng.
Spänningen ligger tätt, tätt och jag kan medge att svettern verkligen rinner längs ryggraden.

Absolut en film att ha som alternativ då du funderar över en skräckis efter millenium-skiftet.
Trean för handlingen och helheten.

ajjam

Det var ett tag sedan jag såg filmen, men varje gång någon frågar vilken den äckligaste filmen jag sett är, svarar jag tveklöst madhouse. Den är läskig från början till slut och har en bra story. Riktigt gastkramande film som alla skräckislovers borde se!

Ejlaz

Jag tyckte den var bra för den var väldigt svår att lista ut