Mördartomaterna anfaller

1,7

Handling: Mänskligheten ligger risigt till när muterade mördartomater börjar attackera.

År: 1978
Regissör: John De Bello
Originaltitel: Attack of the Killer Tomatoes!
Alternativ titel:Tomatkriget
Paul Oya
John Qualls
Jack Nolen
Eric Christmas

Blev väldigt positivt förvånad. Visst är det extremt taffligt utfört och det är en otänkbar b-standard men det är faktiskt rätt kul. Dock så vinner säkerligen filmen mycket på att det är exakt min humor. Synd i vissa scener att den var alldeles för dålig, då det förstörde komiken, annars kunde detta vara riktigt kul. Godkänd kalkon.

Det roliga med den här filmen är att den är så j*vla dålig. :)

kaj08

En klassisk b-film.

Det här är den sämsta dynga jag någonsin har sett. Trots att idén med mördartomater låter kul så är det här så värdelöst att man mår illa. Musiken och historien är gräslig precis som skådespelarna. Scener med rullande tomater är ungefär så rolig som den här filmen blir. Skrattretande dåligt!

Radiohead

Lagom löjlig och riktigt rolig. Den är full av sjuk humor, vilket är något jag gillar väldigt mycket. och att specialeffekterna inte är mycket till effekter över huvud taget, det är bara lite charmigt. Bara själva namnet på filmen är ju genialiskt, och alla små konstiga grejer de tryckt in i filmen utan större anledning (som en talande hund och en dubbad japan) är helt underbart stört.
Det här är nog den roligaste B-film jag nånsin sett tror jag.

Mördartomaterna anfaller igen (1988)
Mördartomaterna anfaller III (1990)