En dag på varuhuset

Handling: Privatdetektiven Groucho Marx får plötsligt anställning som livvakt åt ägaren till ett stort varuhus. Som medhjälpare engagerar han Chico och Harpo med förödande resultat.

År: 1941
Douglass Dumbrille
William Tannen
Marion Martin

imaculent

Allt är roligt. De simpla effekterna är så fina, bättre än datoreffekter som kostar miljoner kronor. Genuint, roligt, fint filmskapande.
Tycker jag i alla fall...

Nagai

Helt klart en av Bröderna Marx bättre filmer!

Groucho som den sarkastiske privatdetektiven Wolf J. Flywheel lyfter upp hela filmen men Chico och Harpo hjälper till på sina håll. Scenen där de (Chico & Harpo) ska hjälpa en italiensk familj att köpa möbler kan ses en miljon gånger innan man tröttnat på den. :)

Vissa klagar på att filmen innehåller för många sång - och dansnummer, men man får också tänka på när filmen var gjord. Personligen tycker jag om när de sjunger ^^

Khori

En ganska rörig och förvirrande komedi som utspelar sig i ett varuhus. Det enda som håller i filmen är Graucho Marxs insats, han är hur rolig som helst när han villar bort varenda person han möter!! "Specialeffekterna" var också roliga, väldigt tydligt att se hur långt vi har kommit i dagens filmer. Det som drar ner hur mycket som helst var alla musikscener som inte alls passade in och var rent tråkiga. De två andra bröderna var inte lysande och filmen hade inte direkt någon tydlig story. Underhållning dock, och en film man måste se en gång i alla fall.

En film med många roliga scener. Dock är detta inte den bästa Marx-filmen.

Helt okej. Några enstaka scener var riktigt roliga, men jag är inget fan av Bröderna Marx.

imaculent

Tycker jag i alla fall...

Filmen är svartvit