Höjdarskolan

Handling: Det är inte lätt att vara barn till de största superhjältarna någonsin. När Will börjar i superhjältarnas hemliga skola ovan molnen. Will måste kämpa med problemen som det innebär att bli tonåring och börja ny skola. Dessutom gör hans avsaknad av superkrafter att han riskerar att bli degraderad från superhjälte till sidekick. Men när det gäller och familjen hotas visar Will på helt andra kvalitéer.

Regissör: Mike Mitchell
Originaltitel: Sky High
Kurt Russell
Kelly Preston

Bättre än vad jag trodde den skulle vara. Små löjlig visst men väldigt underhållande.

helt okej och rolig film. lagomt med action för att vara en disney film helt klart en stark 3a

Mattias15

Ibland väldigt töntig, men väldigt ofta också underhållande. En gräns som ofta kan vara svår att hålla sig på rätt sida på när man gör Barnaction. Att Kurt Russel gör en en roll finner jag bara väldigt komiskt, men han gör det med glimten i ögat. Precis så man ska göra när man ställer upp i sådana här filmer. För det känns aldrig som en seriös film, bara som en liten annorlunda high school film. Men ibland är det roligt, och killen som spelar Will Stronghold är bra i rollen som Gullig och snäll tonåring.

TheHobbit

Jag ska vara ärlig och säga att jag INTE blev besviken, alls. Bortsett från de skitdåliga efekterna så var den väldigt bra! Intressant handling, och en as gullig snubbe som spelar Will <3 Alla skådespelare var mycket bra, japp! Helt klart en film som är värd att se igen.

Scary miss Mary

Småtrevlig duger att se på närman ändå inte har något annat för sig. Typ på en söndag eller så

Oerhört klyschig!

antenonnon

Helt okej film.. helt okej skådespelare.. helt okej handling.. helt förutsägbar.. helt klart värd en 4a !!

Cammie

Väldigt söt och har, trots sin töntighet och förutsägbara handling, en otrolig charm som gör filmen sevärd.

Biopremiär: 2005-10-28