Handen som gungar vaggan

Handling: Två föräldrar till ett litet barn söker en bra barnvakt de kan lita på. Ingen de intervjuar verkar passa, men då dyker en kvinna upp från ingenstans. Efter att de talat en lång stund med henne bestämmer de sig för att hon är rätt person för jobbet. Allt är frid och fröjd, men under ytan börjar saker och ting hända. Kvinnan de anlitat som barnvakt får ganska snart stor makt i huset och kan bestämma sig för saker, och utföra dem, utan föräldrarnas vetskap, och hon visar sig vara farlig för både föräldrarna och barnet efter en tid i deras hem.

År: 1992
Eric Melander
Jennifer Melander
Ashley Melander
Cliff Lenz

Efter "Liftaren" tar man aldrig mer upp en liftare. Efter "Handen som gungar vaggan" skaffar man aldrig mer en barnvakt. Kanonrulle!

SvenskaFilmNörden

Spännande och underhållande film med ett mästerligt manus. Skådespelarinsatserna är verkligen väldigt bra, mästerliga. Mycket trovärdigt. Borde vara äcklig för föräldrar att se, en förälders mardröm. En solklar fyra till en solklar film. Rekommenderas starkt!

Riktigt skrämande film, ett kanon manus. Helt ok skådespel. Lite för enkel film för nå topp betyg ändå. Stark 3a.

En ganska ok film, men jag skulle inte säga att den var lika obehaglig som jag hade hoppats på. Sen var det väl några logiska luckor här och där. Svag 3:a.

Underhållande och lyckad film.

En bra film. Får en svag 3:a

Detta var den första thrillern jag såg och jag blev helt kär i den!! den är otroligt bra!

en mycket bra handling med bra skådespel. en kvinna som är avundsjuk på en annan för att hon har barn plus att hon var anledningen till att kvinnans man gjorde självmord!

Det här är en klassisk thriller med en kuslig historia. Skådespelarna är duktiga och Annabella Sciorras astmaanfall är skrämmande äkta. Tyvärr lider den av vissa larviga scener framför allt när det blir lite "action" och detta drar tråkigt nog ner helhetsintrycket. En klyschig scen i slutet av filmen blir droppen som gör att en trea inte kan utdelas. Ojämn alltså, men en stark tvåa är den värd.

Natta or Tattis

Shit, riktigt läskig.
Såg den på en filmkväll med tjejerna..
Snacka om att jag inte tänker skaffa nanny ^^

Arcadia

Bra och spännande film. Bra skådespelare och bra handling.