Pacific Heights - Den objudne gästen

Handling: Patty och Drake har inte riktigt råd med sitt hus och måste hyra ut rum. Mystiska saker börjar inträffa.

År: 1990
Sheila McCarthy
Guy Boyd
Jerry Hardin
Dan Hedaya

Mycket välgjord thriller. Keaton var mycket obehaglig som psykopat.
Och för omväxlingens skull så var mannen den svaga länken i äktenskapet i denna film, och inte kvinnan som det brukar vara. Slutet var möjligtvis lite svagt, det kändes som det var över för fort.
Betyget blir 3,5.

En -3 om film, i sin egen genre & som underhållning.

2+ en bra film som bjuder på endel spännning. Dock känns storyn ganska slätstruken. Men filmen har endel twistar som helt klart räddar filmen från ett sämre betyg från mig.

Sallee

Pacific Heights - Den objudne gästen är en ganska obehaglig film att titta på, trodde att den skulle vara en aning råare, kanske inte så många obehagliga scener, som jag hade förväntat mig. Däremot tycker jag Michael Keaton gör en av sina bättre roller. Griffith och Modine gör båda två bra roller. Handlingen är godkänd..
En film jag kan tänka mig se en eller två gånger till.

Betyget hamnar på en 3:a , tack vare Keaton.
sevärd.

Sweet_Jenny

Ganska bra... händer mest rysiga saker senare i filmen... Tyckte dock storyn var lite irriterande, "är det verkligen så i USA?" tänkte jag, när det gäller regler, lagar och hyresrätter osv... Värd att se en gång i alla fall... tycker jag! Eller flera gånger om man tycker om den mycket! Spännande... sen blir det lugnare, sen spännande igen.

Mycket välgjord thriller. Keaton var mycket obehaglig som psykopat.
Betyget blir 3,5.

Swampe

Filmen visar verkligen på hur sjukt det amerikanska rättssystemet kan vara. Skådespelarna är bra men jag tycker inte att filmen blev riktigt spännande.

Becky

Det var min mamma som tipsa den här filmen. Hon sa att det var en av de hemskaste filmer hon hade sett.
Själv tyckte jag att jag hade sett värre. Ändå så blev man skrämd ibland när man fick se Michael Keaton då och då i obekväma situationer.