Salem's Lot

2,2

Handling: Författaren Ben Mears återvänder till sin födelsestad Jerusalem's Lot i Maine för att skriva en bok. Varken han eller stadsborna anar att det också har kommit några mycket skrämmande nykomlingar till staden - vampyrer.

Regissör: Mikael Salomon

Dan Byrd
Rutger Hauer
James Cromwell

sandrixx

Ett tips! Läs handlingen innan ni ser denna film. Jag såg den helt ovetande om vad det ens var för genre på filmen. Blev lite överraskad må jag säga när jag fattade vad filmen handlade om. Filmen har en "häftig" stämning dock och inspelad i bra miljö.

Menthol

Skrämande men ojämn och ibland överlång och konstig, kunde varit bättre och mer spännande, man hinner inte komma in i handlingen, och det verkar som regissören har glömt vissa scener och inte tänkt igenom den tillräckligt...Först börjar en handling i filmen som avslutas utan förklaring. Slutet inge vidare.

Hanson

Ingen höjdare direkt. Tobe Hoopers original är mycket bättre. Fast den är absolut inte kass så därför ger jag den en 2:a, en svag sådan dock.

CinemaniaC

Lite småtrist och ogenomtänkt känns den men duger fint ändå som popcornsunderhållning en regnig kväll. Originalet från 1979 i dess miniserie-längd gav mera.

Salem's Lot (1979)