Down in the Valley

Handling: Kärlek vid första ögonkastet uppstår mellan tonårstjejen Tobe och 30-åriga cowboy-wannaben Harlan. Men snart blir Harlans romantiska outsiderroll en farlig börda.

Regissör: David Jacobson
Originaltitel: Down in the Valley
Edward Norton
Evan Rachel Wood
David Morse
Bruce Dern
Rory Culkin
Artel Kayàru

Filmen är inte dålig, intressanta vändningar och det råa som finns gör det spännande. Lite seg emellanåt men Norton är bra i sin roll och den lite gammaldagsa stil som filmer får tycker jag om. 3+

En bra film där Edward Norton spelar oerhört bra.

tungspets

En rätt annorlunda film som börjar väldigt bra. Men så går det utför och i det alltför korta slutet lämnas man oförstående.

ToxicAvenger

En mycket svårsmält och obehaglig film.

Sky_Pirate

Jag gillar alltid Edward Norton, som är den här filmens största behållning.
Början verkade helt okej, men sedan spårade den ur, och jag ville bara stänga av.

Mycket bra och välgjord film. Den är även intressant och engagerande. Intrigen har några oväntade vändningar, som givetvis gör totalintrycket mera positivt. Edward Norton är fantastisk som cowboyen Harlan. Hans rolltolkning av denna bisarra, annorlunda men även farliga person tillhör 1:a klassens skådespeleri.

rivulet

kändes abra lång, tråkig och jätteseg. Visst, norton spelar bra som alltid, men inte ens det kan rädda filmen från bottenbetyg! Det enda som gjorde att jag hängde med någorlunda den sista timmen var att jag var femte minut var tvungen att resa mej upp ur soffan (väldigt irriterande för vänner, hundar o dyl) och skrika; är du dum i huvet ungjävel, han har skjutit din syster!

Biopremiär: 2005-12-09