Black Mask 2

1,7

Handling: The Black Mask måste stoppa en grupp terrorister som försöket bränna av en DNA-bomb som ska generera en mutation av mänskliga rasen.

År: 2002
Regissör: Hark Tsui
Originaltitel: Black Mask 2: City of Masks
Alternativ titel:Hak hap 2 (Hong Kong: Mandarin title)
Alternativ titel:Hei xia 2 (Hong Kong: Mandarin title)
Ursprungsland: Hongkong, USA
Längd: 01:42 (DVD-versionen)
Andy On
Traci Lords
Jon Polito
Tobin Bell
Teresa Herrera

Har du spelat Dead or Alive 4? Sista bossen där - Alpha-152. Hon är med i den här filmen i form av Chameleon! Jag svär! Spelad av Traci Lords! Chameleon är helt identisk med sista bossen i Dead or Alive 4! Grafiken, rörelserna, till och med det lite suddiga röriga i hennes rörelser som ser ut som dimmiga moln. Chameleon var helt klart hela höjdpunkten i filmen. Enda anledningen till att jag såg klart filmen var för att få se fler scener med henne.

För övrigt var filmen alldeles för påkostad i specialeffekter med gummimonster. Dom skulle ha tagit bort alla stora djur och lagt alla specieleffekterna på Chameleon. Filmen borde vara helt inriktad på Black Mask vs Chameleon! I hennes scener kändes det som jag kollade på Dead or Alive 4 - The Movie! ^_^

torulf

Tsui Hark är en antingen eller regissör. Antingen gillar man honom eller så gör man det inte. Det är svårt att vara mitt i mellan. Den här filmen är en serietidningsliknande effektaction. När reklamen säger att "ettan gjorde Jet Le berömd och i denna uppföljare får vi se en ny stjärna", så förstår man att det här - det är en riktigt tveksam film. Nästan hela filmen är datoranimerad med snabba ryckiga fighter. Inget för Kung-fu-freaksen. Monster är det gott om. Traci Lords står för de största skådespelarinsatserna och det säger en del. Filmen är dålig. Men det blir inte en etta för jag gillar Hark. Jag tycker att en riktigt dålig film kan vara kul att titta på. Vill man se en skrämmande usel men ändå oförarglig film är den här ett tips. Annars kan man med fördel undvika den.

Black Mask (1996)