Livet e' python

Handling: Monty Python-gängets första långfilm, som egentligen är en samling sketcher, bland annat Skogshuggarsången, Den döda papegojan, och Den ungersk-engelska ordboken.

År: 1971

Michael Palin
Terry Gilliam
Carol Cleveland
Connie Booth

Jag hade väldigt höga förhoppningar på den här filmen efter att först ha sett nästan allt av deras senare material. Kanske var dom lite för höga, för jag blev ganska besviken när jag insåg att den här filmen inte är lika bra som deras andra.

Även om helheten egentligen är en sammansättning av avsnitt från deras populära TV-serie så innehåller den en hel del roliga sketcher som ger filmen en svag trea i betyg.

Venschla

Filmen e´ Python (haha jag är så rolig).

slizy

Den är helt okej och det finns några guldkorn med i denna film, men det finns bättre med gänget.

Life_is_so_blue

En skum och rolig Monty python film!
mycket bra scener och skådespelare!
En stark 4:a:)

LuckyTwice

haha jag tycker den va sjukt rolig!
Älskar personerna som medverkar i filmen!
Värd att se!!

manne747

Djävulskt kul, om det är den jag tror att det är...

På tok för ojämn. En av deras sämsta.