Cry Wolf

Handling: Ingen tror på lögnare - ens när de talar sanning. När en ung kvinna hittas mördad bestämmer sig en grupp lokala high-school ungdomar för att skrämma sina klasskompisar lite mer genom att sprida ett rykte om att en seriemördare kallad "The Wolf" är lös. Genom att beskriva "The Wolfs" nästa offer är elevernas lek att se hur många de kan övertyga - och om någon kan upptäcka lögnen. Men när de beskrivna offren verkligen dör vet plötsligt ingen var lögnerna slutar och sanningen börjar. När någon eller något börjar jaga eleverna själva blir leken skrämmande verklig.

Regissör: Jeff Wadlow

Jared Padalecki
Jon Bon Jovi
Gary Cole

Anspråkslös

En spännande och välgjord skräck/thriller med dock lite väl krystad ihopknutning på slutet. Håller inte alls med nedanstående att filmens kvalité har något att göra med om den ser ut som alla andra filmer. Originalitet är inget betygskriterie som borde sänka eller höja en film. Vill ni se en riktigt dålig skitfilm så ta en titt på Silent Scream. Samma upplägg, samma pretentioner men med mycket sämre resultat. Heja Cry Wolf

Nej, detta är inte särskilt bra. Dåligt skådespel, ojämnt och föga effektivt soundtrack och sisådär foto. Visst har storyn potential och den är stundvis rätt intressant, men mot slutet trillar den likväl ner i havet av klyschiga "rysare". Noll skräck och extremt förutsägbar film som till slut blev mördande trist och jobbig att titta på.
"He's just pissed cause he's fat."
"I can still hear you!"

En förutsägbar slasher som jag kan jämföra med flera andra filmer, det märks tydligt att man lånat en del från "Mördande legender". Filmen är inte särskilt läskig och jag tycker det liknar en deckare mer än vad den liknar en skräckfilm, för det är det enda filmen går ut på, att man ska klura ut vem mördaren är, och det är som Wildpalm sa också. Har man sett en del skräckfilmer och om man lär sig hur karaktärerna funkar så blir det inte särskilt svårt att lista ur vem mördaren är. Men filmen funkar och är helt okej, men jag tyckte den var lite seg och trist. En stark tvåa.

Den rödhåriga tjejen ser typ 40 ut och spelar så sjukt över. Filmen är iofs ganska spännande och otäck men jag bara stör mig så oändligt på henne under hela filmen. Tyvärr. Med annan skådis så hade det blivit en stark trea.

zpexan

Spännande, men smått störande när det knappast kommer vidare...

ludvigssonida

en hyfsad bra film

"He's just pissed cause he's fat."
"I can still hear you!"

Anspråkslös

Venschla

Den här är ju as spännande hur kan man inte gilla den?

Noisome

alldeles för krånglig, men pluspoämng för ett oväntat slut.