Stuart Little

2,5

Handling: Familjen Little har bestämt sig för att adoptera en lillebror till George, pojken i familjen. På barnhemmet förälskar sig herr och fru Little i Stuart, en mus. George blir djupt besviken när han kommer hem och blir presenterad för sin nye bror. Snowbell, katten i familjen är inte heller förtjust och han tänker ut en plan för att bli av med musen för evigt.

Den absolut första CGI-animerade biofilmen som kom (!), som är skapad med det oerhört kraftfulla animationsprogrammet Maya.

OBS: filmen är både animerad och inte!

År: 1999
Jennifer Tilly
Stan Freberg
Jeffrey Jones
Connie Ray

Underhållande, charmig & mysig familjefilm som jag missade då den kom (trodde jag sett den, men såg hela i jan 2021 med barnen). Gillar Geena Davis och Hugh Laurie som föräldrarna.
Historisk då den är en av de första CGI-filmerna som använde det avancerade datorprogrammet Maya för de animerade djursekvenserna.

Hah en ricktigt bra film den är underhållande och kul.

idai

Den här filmen är så spännande! Alla som itne tycker stuart och hans bil är typ coolast i hela världen kan ju typ gå och dra något gammalt över sig?!, kidding

en söt och gullig film som passar alla små barn.

Det ända som är bra i den här filmen är ju katterna, så bra när dom pratar, otroligt bra tijming så det verkligen ser ut som dom pratar hehehe. Men som sagt det va också det ända som va bra i filmen, den får en 1:a

Venom-

den här filmen är kanske bättre för dom yngre men jag måste säga att jag tyckte filmen var jättebra första gången jag såg den för några år sen..och jag tyckte det även när jag såg den för några dagar sen :) helt klart en film för familjen!

heroin

En väldigt söt film - man tycker så synd om den söta lilla musen Stuart.
Såg den dubbad vilket alltid försämrar - men hur som helst är den bra så se den om du gillar sockersöta klassiska barnfilmer.

Stuart Little 2 (2001)