Stulna år

3,9

Handling: Susanna blir tvångintagen på mentalsjukhus efter domen att hon lider av borderlinestörning. På mentelsjukhuset träffar hon nya människor och lär känna dem lite, hon rymmer med Lisa, som varit där i 7 år. Allt hon vill är egentligen att komma därifrån.

År: 1999
Jillian Armenante
Drucie McDaniel
Alison Claire
Christina Myers

Filmen var väldigt händelselös emellanåt. Dessutom kändes den onödigt deprimerande. Det var knappast så att jag kände för karaktärerna och därmed drevs att fortsätta titta trots min tristess. Jag brydde mig inte, punkt slut, och därmed var intresset svårt att upprätthålla. Utan tvekan bra skådespelare där Winona Ryder gör bäst ifrån sig. Filmen klarar sig precis undan en etta.
"If I could have any job in the world I'd be a professional Cinderella."

LuckyTwice

Jag bara älskar Angelinas sätt att leka till sig uppmärksamheten i filmen. Helheten i filmen är otroligt bra, växlandet mellan årtal är strålande!
Filmen är en klar favorit och lägger sig på djupet.
Detta är ett MÅSTE att se!
UNDERBAR!!

Savannah

Ganska sevärd film, som lyfts av Brittany Murphy och Angelina Jolie (som helt stjäl showen för Winona Ryder i huvudrollen). Filmen är dock väl influerad av "Gökboet" och dess budskap kan man fundera lite över. Gissa om Jared Leto bär peruk?

Mycket viktiga ämnen tas upp i den här välskrivna och välspelade filmen.
Gillade berättarstilen, framför allt under tidshoppen, Winonas karaktär hör ofta som vi en röst påminnande om en annan tid i hennes liv, en som hon fastnar i för att sen ta oss till just den.

Nästan lite för deprimerande (bara för sakens skull) för min smak. Jag köper det inte.

Caandy

Det här är den bästa filmen jag någonsin sett. Älskar den! Den går att se om flera gånger om, för så himla bra är den. Handlingen är perfekt och man vill inte att den ska ta slut. Superbra skådespelare med.

Umbrellagirl

Helt underbar. Jätte bra skådisar och manus.
Jätte bra story oxå.

det får bli godkänt men den var inte något speciellt alls. som en "Gökboet" wannabe och inte på ett bra sätt. skådisarna är väl okej, det är dock en klockren roll för Jolie som passar som handen i handsken.

gud vilken bra film. älskar den!

Månsken

en riktigt bra film. Angelina Jolie är helt övertygande i sin roll. Det är väldigt intessant att man göra såna här filmer med kvinnor. Jag gillar Whoopi Goldbergs roll väldigt mycket. Detta är en sann historia och det finns en bok med samma nanm som Susanna Kayson (huvudpersonen) själv har skrivigt. Denna film måste ses och speciellt om man är intesserad av film som handlar om kvinnor i samhället.