I samlarens spår

Handling: En seriemördare härjar på Manhattan i New York. En djävulsk mördare som endast lämnar efter sig en rad kryptiska meddelande vid varje ny brottsplats. Hela staden befinner sig i ett chocktillstånd. Ingen har någonsin varit med om något liknande. Det är bara den erfarne och skicklige kriminalteknikern Lincoln Rhyme som kan tolka dess spår. Idag ligger Rhyme förlamad efter en olycka i tjänsten. Men Rhyme tar tillsammans med en ung polisassistent, Amelia Donaghy, sig an fallet i jakten efter den extret brutale och hemlighetsfulle mördaren...

År: 1999
Gary Swanson
James Bulleit
Ed O'Neill

inzomnia

En ganska ok film, men den får en tvåa av mig eftersom jag tycker det var för lätt att räkna ut vem mördaren är. Densel washington är en bra skådis, men är väldigt enformig i sitt agerande vilket gör mig mer och mer skeptisk till filmer där han är med. Denna är helt klart sevärd när den går på tv.

Det här är en mordhistoria utan originalitet och överraskningar och med en brist på intelligens. Det känns som om Phillip Noyce har försökt göra en ny Seven, men det här kommer inte i närheten. Skådespelarprestationerna är tveksamma hos både Denzel Washington och Angelina Jolie. Sedan är klippningen (det är inte ofta jag tänker på den) katastrofal. De fadar ut i helt fel scener och klipper för tidigt etc. Nej, låt er inte luras av den spännande handlingen – för ni lär bli besvikna.

Bilbo_one

En väldigt spännande film med många ingredienser. Gillade den skarpt, klar fyra

antoniuz

stark 3'a

Hyfsad thriller. Den har några spännande scener, men slutet är förutsägbart och klicheéfyllt. Betyg=3-.

tungspets

Spännande, nästan skrämmande, rakt igenom. Själv tycker jag att slutet var överraskande, men jag vart lite besiken över vem mördaren var. Trots det är den så stark att slutet inte spelar någon roll.

Arcadia

nja den är alldeles för förutsägbar men den går att se..

Pesole

En bra film, Angelina Jolie är hur bra som helst i den här filmen.

Angelus

En bra film med den heta Angelina Jolie, sådär manus, bra skådespeleri, vacket foto, bra skådisar som Denzel Washington, Angelina Jolie, dåligt slut