Vi barn från Bahnhof Zoo

3,9

Handling: Hjärtskärande och sotsvart helvetesskildring om Christiane F som på två år går från för ung partypingla till nerknarkad tonårsprostituerad. Hypervisuell och depressiv studie av ett betonggrått Västberlin med ett smärtsamt bra soundtrack av David Bowie.

År: 1981
Natja Brunckhorst
Tomas Haustein
David Bowie

Savannah

Tysk film om drogmissbruk som är extremt välspelad och därför känns mycket realistisk. Bör absolut ses. En omskakande upplevelse, och Bowie-musik får ni på köpet! Trots att filmen har en del år på nacken är den fortfarande högst aktuell. Var själv i Berlin i våras, och missbrukarna trängs tyvärr fotfarande vid Bahnhof Zoo...

Jätte bra fiom och jag tycker att man borde vissa denna film på skolorna här i sverige så att folk fattar!!

En mycket bra film om drogmissbruket hos unga tonåringar i Tyskland under 70-talet. Bra skådespeleri, passande musik och en stämning som ger den en extra dimension.

MissGucci

Mycket realistisk och dramatisk film som dock bleknar jämte boken, biografin om Christiane F som filmen baseras på. Filmen är lite ytlig... Man får inte reda så mycket om karaktärerna (kasst skådespeleri???) och visar mer diverse händelser. Det e själva atmosfären i filmen (det gråa västberlin + 70-tal och Bowies musik) som övertygar och berör.

Savannah

struwe

bra film om drogberoende

ouimadame

En hemsk men mycket bra film, baserad på en verklig upplevelse. David Bowies soundtrack för hälften av filmen.
Filmen bör absolut ses.

Tung rulle som känns väldigt genuin. Tysk socialrealism när den är som bäst.