Generalens dotter

Handling: Dottern till en general hittas våldtagen och mördad, och sergeant Paul Brenner får 36 timmar på sig att lösa fallet.

År: 1999
Boyd Kestner
Brad Beyer
John Benjamin Hickey

Dan banan

Generalens dotter är ingen höjdarfilm och det kunde nog inte blivit det heller är jag rädd. Manuset och hela konceptet bygger på ett ganska klassiskt och uttjatat scenario där man försöker skapa nåt förvånansvärt smart ,men det blir inget annat än förutsägbart och dåligt enligt mig. Inte nog med att manuset sviker, även Travoltas innsats kändes ganska så slarvigt och ogenomtänkt genomförd om jag ska vara ärlig. Vi vet allihopa att John Travolta kan mycket bättre.

Det enda jag kan imponeras av i filemn är musiken som för de flesta nog kan uppfattas som irriternade. Själv anser jag att den var härlig.
Jag är inte säker på vad Generalnes dotter förtjänar ,men inte är det mer än än tvåa ialafall.

Dan banan

Pesole

En väldigt bra film, jag älska den, men den var inte riktgit som jag hade förväntat mig. Den var riktigt bra, bättre än vad jag hade förväntat mig.

arven

(jonh travolta is the king)filmen var bra när man har fattat den,,

v_Depp_v

En mycket bra film med John Travolta. Det tog ett bra tag innan jag fattade allt, men den är bra filmen och travolta spelar utmärkt i sin roll som sergeant Paul Brenner.

Tragisk film. Mycket tragisk, känns helt fel att ta upp den i film. Sorlig och rörande e bra, men denna halv äckligt/psykopatiska skildringen av krigets efterverkan eller våldtäkters är bara bissar.

Xenomorph

Hyfsad thriller som kunde varit mer intressant om man vågat ta ut svängarna mer.

Elysium

En helt okej film. John Travolta gör ett mycket bra jobb. Gillar den här filmen. Nästan en fyra.