Coneheads

2,2

Handling: Man ser direkt att de kommer från en väldigt underlig plats. De bor i New Jersey, kommer från "Frankrike" och den mycket avlägsna planeten Remulak. De har konformade huvuden. Och deras komiska upptåg har långt ifrån vanlig form!

Dan Aykroyd och Jane Curtain spelar de "konade" Beldar och Prymaat, som utan måtta driver med vår okonade civilisation. Michelle Bruke spelar tonårsdottern som kommit på kant med sina föräldraenheter. Michael McKean spelar immigrationsagenten som vill deportera den olaglige utomjordlingen Beldar...

År: 1993

Laraine Newman
Tom Arnold
Jon Lovitz

Copyright Paramount Pictures

En 2 som film, men en -3 i sin egen genre & som underhållning.

Även om den till stor del är en rätt barnslig familjefilm, så når filmen upp till en svag 3 tack vare Dan Aykroyds underbara sinne för humor och dess timing.

Audrey T

Dan Akroyd spelar utomjordingen Beldar som tillsammans med sin fru kommer till jorden. Han äter mycket, pratar som en maskin, är effektiv på jobbet och har spetsiga tänder. Från början var Coneheads en återkommande sketch på Saturday night live.

Alla jordbor gillar Beldar och ingen reagerar av någon anledning på hans huvudform som ser ut som en sockertopp. Jag har svårt att förstå att detta över huvud taget kunde fungera som en sketch, vad är det som är roligt? Det blir heller inte speciellt många äventyr, familjen lever sitt liv som en kärnfamilj med jobb och barn. Beldars tal kan bli störande i längden men han har ett stort hjärta och det är vad som räddar filmen från total katastrof.

Roliga biroller, den maktgalne flyktingmotståndaren som försöker hitta familjen och hans fjäskige sekreterare gör också sitt för att filmen ska bli något mer intressant.

stankovic

Rolig på sitt sätt dock ingen höjdarfilm men den går att se.

Kejnoo

Den känns löjlig trots sitt årtal och har knappt några ljusa punkter . Usch nej .