Ice Pirates

Handling: I en avlägsen framtid är de mest värdefulla substansen som finns vatten. En prinsessa köper två tillfångatagna rymdpirater för att de skall hjälpa henne att finna hennes far som försvann efter att han funnit information som kunde hota härskarna.

År: 1984
Ron Perlman
Mary Crosby
John Carradine

Zirgo

Jag tror att jag sett denna filmen 3 gånger. Inte för att jag planerat att se den på tv, eller för att jag äger dvd:n. Det är mer att jag lyckats zappa in i rätt tillfälle och upptäckt "Oj det är ju denna filmen, den kommer jag ihåg, kan vara kul att se den igen!". Nu ska man kanske tillägga att det är en gammal film så dom tillfällena jag lyckats se har tidsmässigt legat långt emellan.
Filmen har några scener som jag finner "roliga" fortfarande med tanke på den tillgången till special effekter som fanns då, och där finns en hel del intressant karaktärer. Manuset håller kanske inte så mycket men skådespelarna gör sitt yttersta enligt min mening för att göra scenerna lite intressantare.
En klassiker som absolut ligger som en stark 2:a.

izze65

En underhållande film,med glimten i ögat

Zirgo

En klassiker som absolut ligger som en stark 2:a.

Rymdis

Den här parodin är hur kul som helst! Döm den inte efter omslaget!