Frankenstein

2,2

Handling: Polisen i sägenomspunna New Orleans har drabbats av något de aldrig har sett maken till. En seriemördare, "The Surgeon", avlägsnar med kirurgisk precision kroppsdelar från sina offer. Innan han mördar dem. Det omaka detektivparet Sloane och O'Conner står handfallna, tills de träffar Deucalion. Under sin mörka huva gömmer han ett ärrat och misshandlat ansikte, och han avskyr själv den man som skapade honom - 200 år tidigare. Nu är Deucalion tillbaka i New Orleans. För att hämnas.

Regissör: Marcus Nispel

Adam Goldberg
Thomas Kretschmann
Ivana Milicevic
Michael Madsen

Det här var inget vidare. Lite spännande och underhållande emellanåt, men inget värt att se.

Vill utropa en varning innan du hyr eller kanske t o m köper denna "film". Det är ingen film, utan ett pilotavsnitt till en tänkt tv-serie, som än så länge inte gjorts. Så luras inte av omslaget som gör allt för att försöka mörka detta. Jag hyrde den och blev otroligt irriterad. Av erfarenhet borde jag dock insett detta.

Denna pilot är snyggt gjord av Nispel, mannen bakom "Texas Chainsaw Massacre" och som tv-serie skulle den nog funka. Men eftersom den är gjord just för TV så blir det i detta läge tämligen ointressant.