Shadowbuilder

1,8

Handling: En ond präst framkallar en ond demon med svart magi. Demonen är ute efter att offra en ung pojke, Chris ett blivande helgon. För att kunna nå fram till Chris måste han samla på sig människors själar vilket gör invånarna i Chris hemstad ostoppbart onda. Chris, hans moster, hennes pojkvän, fader Vassey och byfånen Covey måste nu kämpa för att överleva och deras enda sätt att skydda sig är ljuset, som demonen inte tål. En solförmörkelse är dock nära och stadens elektricitet är inte i bästa skick…

År: 1997
Kevin Zegers
Leslie Hope
Andrew Jackson
Tony Todd

Inget till skräckfilm direkt.Dålig handling och inte speciellt bra skådespeleri.Fotot och effekterna är också helt kasst.Men mot slutet finns ändå en viss späning som gör filmen lite mer underhållande.Det får bli en stark etta.Inte sevärd.

Dan banan

En urken skräckfilm som inte kommer nån vart.
Regiet har klass men det fäster inte på skådespelarna som alla ligger på amatörnivån. Effekter, foto och ljud får mig att tänka tillbaka på 80-talet och det är ett vidrigt faktum att Shadowbuilder har en barnsligt låg budgett.

Jag tycker varken om filmens handling eller dess karaktärer, det är ärligt talat nästan lönlöst att ens skriva recensioner till sånt här förutsägbart skräp.
Stark etta. Inte sevärt på långa vägar.

En spännande film men den får en svag trea.