Tape

Handling: Knarklangaren Vince och regissören Jon, två gamla high school-kompisar, träffas i ett motellrum för att senare äta middag. Men det blir ingen middag för de fastnar i minnen och diskussioner, speciellt de som gäller Vince gamla flickvän Amy. Han vill nämligen veta exakt vad som hände den kvällen då Amy låg med Jon.

År: 2001
Regissör: Richard Linklater
Originaltitel: Tape
Ethan Hawke
Robert Sean Leonard
Uma Thurman

Hela filmen är en lång dialog i ett motelrum. Vad tycker jag om det? Jo det är enformigt, långtråkigt och känns mestadels meningslöst. Det mesta av tjafset är bara till för att fylla upp filmen och det känns som att man kunde ha nöjt sig med en kortfilm på kanske 15 min istället för att låta mig genomlida hela 86 minuter..!

Efter en timme så hoppades jag att det skulle komma någon slags tvist, eller vad som helst som kunde rädda filmen, men jag blev bara besviken rätt igenom.

Visst jag kan se att man slängt in lite tankar i dialogerna, men med tanke på det usla fotot, tråkiga handling och ostabila insatser från skådisarna så räcker inte detta långt. Nä jag underkänner den här ganska usla filmen.

Milla86

Konstig film, där hela handlingen utspelar sig på ett motellrum. Lite seg, mest psykologisk, bra skådespelare.