Barbie som prinsessan och tiggarflickan

2,4

Handling: Här ser vi Barbie som prinsessan Anneliese och sömmerskan Erika. De båda flickorna upptäcker att förutom hårfärgen så ser de identiska ut. Anneliese är instängd och vaktad men uppassad på och bortskämd, medan Erika måste slava för att bli av med sina skulder men inte har några andra plikter så flickorna avundas varandra eftersom de båda längtar efter frihet. Men så en dag kidnappar hovets elake rådgivare Preminger prinsessan, eftersom han vill bli kung. Men med hjälp av Annelieses bästa vän Julian tar Erika hennes plats medan de försöker hitta prinsessan, så att rikets framtid inte ska bli hotad.

Regissör: William Lau
Brian Drummond
Jan Rabson
Colin Murdock

e_mange

En väldigt gullig film..men kan bli lite långtråkig ibland..jag har sett alla barbie filmer och det här e den ända jag kommer ihåg..så gissar att det e den bästa..

lill_saasta

en bra och gullig film, sångerna, speciellt sångtexterna gillade jag. Fixade den åt min syster men den var på engelska med engelsk text så jag tänkte att jag ändå kunde se den innan jag kastade den.

-3/5

ÅÅÅÅÅ gud vad jag har älskat den hära filmen det är så bra låtar sjöng på den hela tiden!!

Film_älskaren

Jag tycker att denna film är den bästa av barbie
-filmerna. En lite musikal film faktiskt,men bra!
Filmen är VÄRD en fyra tycker jag!

lill_saasta

e_mange

Sätt den med en av mina ygsta kusiner, hon tycker den är bra men jaaa värkligen barnfilm säger jag... dock ganska bar gjord så...hmm får väll godkänt i allafall, en tvåa helt enkelt.

Pesole

Detta är en riktig dålig film, jag ser dom här filmerna med min kusin, det är endast.

Filmen är animerad

Barbie i Nötknäpparen (2001)
Barbie som Rapunzel (2002)
Barbie i Svansjön (2003)
Barbie och Pegasus förtrollning (2005)
Barbie - Fairytopia (2005)
Barbie och de 12 dansande prinsessorna (2006)
Barbie Fairytopia: Mermaidia (2006)
Barbie - Den magiska regnbågen (2007)
Barbie och de tre musketörerna (2008)