Varannan vecka

Handling: I den här relationskomedin får vi möta två bröder; den yngre (Felix Herngren) är skild och lever ett ”varannan-vecka-liv” som pappa varvat med fest när han är barnfri. Storebror (Måns Herngren) är gift men plötsligt havererar hans äktenskap och de två brödernas liv förändras radikalt.

Regissör: Felix Herngren Måns Herngren Hannes Holm
Originaltitel: Varannan vecka
Felix Herngren
Måns Herngren
Cecilia Frode
Anja Lundqvist
Anna Björk

En skön drift med singlar & skilsmässor. Man skrattar ofta och högt. Smilar gör man nästan alltid.
Mycket stark trea! Känns ändå som en "engångsfilm"

Välskriven och bitvis underhållande film, men överlag för dyster för min smak.

e_mange

Kul film, kul idé på film! bra skådisar och gillar att den är så där roligt ironisk.

Mycket stark trea! Känns ändå som en "engångsfilm"

Shadowplay

Tyckte inte det var något speciellt med den. Lite rolig var den men det var inget annat jag kommer ihåg.

Venschla

Det enda som var bra var slutet och det var bara för att jag ÄNTLIGEN kunde slippa denna film för evigt!

Felix Herngren är söt och smått charmig - även om jag inte ger mycket för det långa håret. Varannan vecka målar med hjälp av ett hyfsat manus och helt acceptabla skådespelare upp en trevlig svensk film som underhåller - om än knappt - för stunden och inte berör mycket mer än så. Ibland trillar den i de där svackorna som romantiska komedier brukar präglas av och blir praktiskt taget outhärdlig att titta på. Jag blir dessutom grymt irriterad på den där svenska medelklassidiotin - vi tänkte skaffa ett syskon till Sara - som inte har några gränser. Helt okej, men det finns svenska filmer som är flera gånger bättre än denna. Vill du se något riktigt bra, så välj hellre Änglagårdfilmerna eller någon av Malmros rullar Tjenare Kungen eller Smala Sussie.

Mikkis

Gillar inte Cecilia Frode. Vet inte varför gör bara inte det. Men annars var den en höjdare. Roligt med båda bröderna Herngren i samma film som även har Regisserat filmen ihop med Hannes Holm.
Riktigt kul film. Det gör inget alls att den är svensk.

Jag rekomenderar den som ett starkt val.

Biopremiär: 2006-01-13