Band of Brothers

Krig:

Krig:
4,2

Handling: Miniserien "Band of Brothers" baserar sig på Stephen E. Ambroses bestseller, och berättar historien om Easy Company, det 506:e regementet vid det 101:a luftburna divisionen av USA:s armé.

Historien tar sin början vid deras träning i Georgia 1942, och följer dem ända fram till Dagen D och Nazi-Tysklands fall.

"Band of Brothers" är en sann historia som baserar sig på mängder av intervjuer med överlevande, såväl som journaler och brev från soldaterna. "Band of Brothers" är en historia om en divison som tog 150% förluster och vars soldaters liv blev till legender

År: 2001

Matt Hickey
Simon Schatzberger
Jimmy Fallon

Olofsson

Band of Brothers är något utöver det vanliga. En gedigen serie av sällan skådat slag. Tillsammans med E-kompaniet får man filmuppleveler på högsta nivå. Seriens behållning är dess mystik, balans mellan humor och allvar, samt skådespelarinsatser av värdsklass. Den solklaraste femman jag utdelat på Filmpunkten.

Persbrandt JR

Det finns inget annat att säga än att Band of Brothers är den ultimata krigsserien. Det har aldrig tidigare gjorts en serie lika realistisk och bra som denna. Man lever sig verkligen in i filmen och lär känna vissa personer, som man hyser sympati för. En kraftfull effekt i början av avsnitten är intervjuerna med krigsveteraner.

ninz

Band of brothers måste jag säga är den bästa serien som hittills producerats. Den är väldigt trovärdig och man lever sig verkligen in i situationen som var under andra världskriget. Kan inte förstå folk som tycker att det är en dålig serie för den ger något som inte någon serie eller film har gjort någonsin. En stark femma hade fått högre betyg ifall det hade gått!

Världens bästa miniserie. Inte mycket annat att tillägga.

rastapopolos

Denna film/serie sätter ribban mycket högt. Det finns inte mycket mer att säga. Se den!

Otroligt imponerande film.
Skådespelarna var i världsklass och imponerade djupt. Även fotot, effekterna samt storyn var otroligt imponerande.

En otroligt spännande historia som fascinerar och förblir ihågkommen.
En film som bjuder på en hel del minnesvärt och som inte lämnar mycket kvar att önska inom film.

Delar med stolthet ut mitt tredje betyg med fem prickar.

clint_estwood

Tycker inte att detta ska klassas som en film, men ett mästerverk är det nog.

klinger

Det här är otroligt välgjort och man älskar bara skådespelarna och deras karaktärer. Serien blir bara bättre bätre för varje avsnitt.Tyvärr blir det segt i de sista två avsnitten där kriget lider mot sitt slut.

Det ända som jag´inte gillar är att de använde David Scwimmer , han är "freinds" skadad och kan inte riktigt passa in i denna rollen, som tur är försvinner han rätt snart .

ylandejarven

Band of brothers är ett mästerverk utan dess like. 10 episoder med spänning och känslor, det är som om man är där. Man måste bara se den om man inte har gjort det, man blir inte besviken.

martin88

En suverän serie. Grymt bra gjord, väldigt gripande och fantastiska skådespelarinsatser. Visst är den lite seg emellanåt men inte så konstigt då den är tio timmar lång. Sista två avsnitten är seriens allra starkaste och är oerhört gripande!

We Stand Alone Together (2001)