Wild Things 3

2,2

Handling: Den vackra och rika Marie Cliffords dröm är på väg att gå i uppfyllelse. När hon fyller 18 kommer hon att ärva sin mors förmögenhet, inklusive ett par fulländade diamanter. Men när hennes styvfar Jay Clifford blir anklagad för en våldtäkt på stadens ”bad girl” måste Marie bestämma sig för om hon ska använda diamanterna för att hjälpa honom och sätta igång en härva av svek, dubbelspel, utpressning och mord. FBI-agenten Kristen Richards kopplas in på fallet och försöker ta reda på vem som är oskyldig, vem som är skyldig, och vem som till slut kommer att få diamanterna.

Regissör: Jay Lowi
Claire Coffee
Dina Meyer
Brad Johnson

Copyright Columbia Tristar

Tycker att denna film på flera plan påminner om Iskallt Mord - förutom de lite överdrivna twisterna - och båda filmerna är väldigt bra. Det enda som egentligen är negativt är just twisterna eftersom de fortsätter ända fram till slutet och avrundar filmen väldigt abrupt. Skådespelarna är faktiskt rätt bra, och på det stora hela är filmen riktigt cool. Jag trodde inte att jag skulle tycka så pass bra om den här, då jag i regel inte brukar tycka om filmer där alla lurar alla. Det låter hur nördigt som helst, men jag tycker faktiskt om filmer där människor helt enkelt är snälla mot varandra.
"We're not gonna let the big bad wolf catch you."

ashkan

Väldigt dålig men ändå bättre än tvåan

"We're not gonna let the big bad wolf catch you."

Wild Things (1998)
Wild Things 2 (2004)
Wild Things: Foursome (2010)