Fog, The

Fog, The Köp filmen på CDON
1,8

Handling: För exakt hundra år sen förliste ett skepp under mystiska omständigheter utanför North Carolinas kust. Vid tillfället rådde en spöklik, tät dimma och nu, i skydd av mörkret, har de döda sjömännens själar återvänt från sin grav i havet för att söka hämnd.

Regissör: Rupert Wainwright
Sara Botsford
Cole Heppell
Mary Black

Copyright AB Svensk Filmindustri

För det första är det rent ut av pinsamt att den här filmen ligger på fjärde plats på Filmpunktens sämsta-lista. Det måste ha med grupptryck att göra, för filmen är inte på långa vägar värd en etta.

Det är ingen toppfilm i mina ögon och visst kan det tyckas vara lite fånigt då och då. Den håller ändå intresset vid liv och är för det mesta riktigt välgjord. Ingen av skådespelarna imponerar, men ingen är heller usel. Det är en medelskräckis som, trots att den inte direkt skrämmer, helt klart duger en fredagkväll som denna. Stark tvåa!

Dan13

en av de sämsta thriller filmerna jag sett. kan det finnas värre? det var som om någon hade just kommit på den på en sekund. och förresten dåliga skådisar. Inte undra på att ingen ville vara med i den filmen. filmen kunde ha blivit bättre. man blev knappt rädd... satt och gäspade. om man ändå kunde skippa piraterna. kunde ha blivit mycket bättre om man hade bytt skådisar, handling och reggisör!! de kunde i alla fall ha skippat piraterna som gjorde filmen löjlig! blev ju knappt rädd.

Saybia

Tyckte ändå filmen var sevärd. Kanske inte den bästa man sett men värd att se ändå. Jag fick faktiskt lite "kalla kårar", vilket är väldigt ovanligt för att vara jag ;)

Sid

En hyfsat bra och ganska spännande film.
Den får en stark tvåa.

Denna filmen förtjänar inte att listas bland de sämsta filmerna. Visst, den kanske inte är värd högsta betyg, men samtidigt så tycker ag att den ändå håller måttet för en trea.
Kanske kan vara lite töntig emellanåt och hela konceptet känns inte trovärdigt på nåt sätt.
Men helt klart värd en trea.

En film som förtjänar bättre rykte än va den har, den hör absolut inte till en av dem sämsta filmerna. Klart godkänd film.

zpexan

The fog är faktiskt ganska välgjord och förtjänar inte att hamna på topplistan för sämsta film. Visst, den kan vara fånig ibland, men den har trots allt sin charm och funkar bra som rysare.

Legionatis

Jaa, vad ska man säga?

Ingen super-film, men som dom sagt tidigare, definitivt värd mer än en etta. Men mycket mer än så är den inte värd.

En vanlig mainstream skräckis från USA.
Föga nyskapande, det mesta känns som man sett 48 gånger innan.
Det som räddar filmen enligt mig är dom välgjorda specialeffekterna.

BlackHawk

nej nej nej!! den som satte Tom Welling i en huvudroll borde fan sparkas och byta jobb..

ludvigssonida

En helt okey film..