Protector, The

Protector, The Köp filmen på CDON

Handling: En ung fighter vid namn Kham, måste åka till Australien för att hitta sin stulna elefant. Med hjälp av en thailänsk-född australisk detektiv, måste Kham slås med alla, inkluderat ett gäng ledd av en ond kvinna och hennes dödliga livvakter.

Regissör: Prachya Pinkaew
Originaltitel: Tom yum goong
Alternativ titel:Warrior King (Storbritannien)
Alternativ titel:Honour of the Dragon
Jon Foo
Erik Markus Schuetz
Ron Smoorenburg

BlackHawk

Gillar man fightingfilmer så är denna film ett måste! De bästa fightingscenerna jag sett och som tur är så utgörs nästan hela filmen av just dessa... Visst var story lite tunn men allt annat väger bort den och man bryr sig inte så mycket om storyn och man vill hela tiden se fighter;)

filmen e uberdålig men den får en femma för alla coola spark scener

ronnbackmeister

Håller med Lepre här. The protector innehåller kanske en av de bästa fightingscenerna jag har sett. Tony Jaa är riktigt bra på att slås och det är faktiskt underhållande hela tiden.
Men ibland känner man att mansuet är tunt, vissa saker känns onödiga och historien blev utdragen.
Men foto var kalasbra i fightingscenerna och ljudeffekterna var också helt okey. Men i slutet, i fightingscenen var "bryta arm" ljudet dubbelt så högt, (lite störande)

På slutet tycker jag att det blir lite töntigt ändå, jag känner att man har kunnat gjort denna film bättre och finslipat den. The protector hamnar på en stabil trea, p.g.a. de riktigt snygga fightingscenerna som typ var 70% av filmen

Väldigt lik Ong Bak där Tony Jaa också medverkar. Slagsmålen är otroliga, flykterna ögonhöjande och stuntsen snygga. Men precis som i föregångaren som brister Protector pga den snurriga logiken, att alla hittar alla, alla är där när det händer. Det är som att allt utspelar sig på en teaterscen - folk bara trillar in. Underhållande och häftigt, Tony Jaa är skitbra. Det blir en välförtjänt trea. Hade man gjort något åt den tanig storyn så hade underhållning legat på en högre nivå.

jeb

Eftersom jag verkligen gillade filmen ong-bak, så visste jag att denna film skulle vara bra, jag blev inte besviken kan jag säga. Action scenerna är perfekta lika gryma och fartfyllda som i ong-bak. Kul att se en kampsports film som inte har en massa special effekter, snören och skit men ändå lever upp till en riktig action. Man får även se mer av kampsporten capoeira användas i en fight inte bara uppvisning, det tycker jag är coolt fastän jag tränar thaiboxning ;) måste ses enligt mig!

Protector 2, The (2013)