Howling V

Howling V Köp filmen på CDON
1,7

Handling: Några människor samlas i ett gammalt rumänskt slott som varit igenbommat i över femhundra år. Det visar sig att de inte är ensamma i slottet... och snart börjar de försvinna en efter en.

År: 1989

Nigel Triffitt
Jill Pearson
József Madaras
Renáta Szatler

Hoppsan, hoppsan! Vad har vi här? En bra del i den annars så usla Howling-serien. Grundstoryn är klockren, även om manuset har sina missar här och där. Småtråkiga eller usla skådisar (dock kul med två Twin Peaks-tjejer och en ung Hank från Dr. Quinn) och tama effekter, men bra miljöer och intressant soundtrack. Den är totalt överlägsen de tre tidigare skitfilmerna och jag gillar den även bättre än första filmen som är världens i särklass mest överskattade varulvsfilm. Lite Agatha Christie-känsla svävar över filmen och spänningen hålls uppe hela vägen. En bra tvåa!

Varulvar (1981)
Howling II (1985)
Howling III (1987)
Howling IV (1988)
Howling VI (1991)
Howling VII (1995)
Howling: Reborn, The (2011)